Ebook

Czego chcą obrazy?

Format:
55,30 zł
Skonfiguruj szybki zakup Do schowka

Czego chcą obrazy? - Opis

Jedna z najważniejszych propozycji badań kultury wizualnej. Stanowi badawcze wyzwanie sygnalizujące próbę wyjścia poza dotychczasowe socjologiczne lub psychologiczne ramy badania reakcji na obrazy.

Wydana w 2005 r. praca W. J. T. Mitchella jest jedną z najważniejszych teoretycznych propozycji prężnie rozwijających się od końca lat 80. badań kultury wizualnej. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję na listach lektur także wydziałów historii sztuki i nauk o kulturze, teorii mediów czy filozofii. Prowokacyjne pytanie stawiane w tytule – czego chcą obrazy? – jest badawczym wyzwaniem sygnalizującym próbę wyjścia poza dotychczasowe socjologiczne lub psychologiczne ramy badania reakcji na obrazy.
Mitchell nie proponuje nowej metody interpretowania obrazów, ale sonduje interpretacyjne możliwości otwierane przez nadanie obrazom jakiejś formy życia i pragnień. Krok ten – narażający autora na oskarżenia o fetyszyzm, animizm i naiwny stosunek do obrazów – jest konsekwencją rozpoznania relacji współczesnych widzów, twórców i użytkowników obrazów do rozmaitych wizerunków, przedstawień, ekranów i uobecnianych na nich wyobrażeń. Mitchell dostrzega bowiem, że choć uważamy się za racjonalnych i oświeconych widzów, bardzo często przyznajemy obrazom prawa i własności dalekie od racjonalnych – uważamy, że obrazy można zranić lub zabić, że one same mogę dokonywać różnych rzeczy, przekonywać, kusić, mamić. W kolejnych rozdziałach książki Mitchell z niezwykłą sprawnością i erudycją interpretuje obrazy różnych porządków i rejestrów (od dzieł sztuki po hollywoodzkie hity science fiction), przedstawiając jednocześnie bardziej ogólne tezy na temat współczesnej kondycji obrazów i ich widzów. Książkę zamyka głośny manifest, krytyka i komentarz do krytyki młodej dyscypliny badawczej, jaką są badania kultury wizualnej (visual culture studies) – Pokazać widzenie.
Fragmenty książki W. J. T. Mitchella, podobnie jak inne pojedyncze jego eseje, są już znane polskim czytelnikom. Publikacja „Czego chcą obrazy?” jest pierwszą w całości przełożoną na język polski książką tego niezwykle ważnego dla współczesnej humanistyki autora.

Czego chcą obrazy? - Informacje szczegółowe

Współtwórca:
Łukasz Zaremba (tłumacz)
Miejsce i rok wydania:
Rodzaj publikacji:
Język publikacji:
Język oryginalny publikacji:
angielski
Rok pierwszej publikacji książkowej:
2014
ISBN:
978-837-982-120-4
Zabezpieczenie:
znak wodny
Liczba plików do pobrania:
2 (epub, mobi)
Rozmiar plików do pobrania:
epub 17,44 MB / mobi 43,43 MB

Czego chcą obrazy? - Opinie i Komentarze

Podobne publikacje

Ebook

Fotografia, kino, komputerFotografia, kino, komputer

Karl Sierek

Publikacja, która uczy odnajdywać się w złożonym świecie wszędobylskich obrazów. Propozycja dla badaczy współczesnej kultury, a także dla artystów, designerów różnych środowisk i animatorów kultury.

Publikacja, która uczy odnajdywać się w złożonym świecie wszędobylskich obrazów. Propozycja dla badaczy współczesnej kultury, a także dla artystów, designerów różnych środowisk i animatorów kultury.

Ebook

Małpy Pana Boga: SłowaMałpy Pana Boga: Słowa

Maciej Parowski

Publikacja, którą autor przedstawia jako „wybór zapisków z podróży przez fantastyczne książki, filmy, obrazy. Może służyć jako przewodnik, choć pejzaże się zmieniają, a wrażenia bywają ulotne”.

Publikacja, którą autor przedstawia jako „wybór zapisków z podróży przez fantastyczne książki, filmy, obrazy. Może służyć jako przewodnik, choć pejzaże się zmieniają, a wrażenia bywają ulotne”.

Ebook

Kino włoskieKino włoskie

Tadeusz Miczka

Fellini, Visconti, Tornatore, Antonioni, Moretti... Filmy faszystowskie, spaghetti westerny, popularne komedie, filmy erotyczne... Portret wielkiego kina tworzonego 10 000 kilometrów od Hollywood.

Fellini, Visconti, Tornatore, Antonioni, Moretti... Filmy faszystowskie, spaghetti westerny, popularne komedie, filmy erotyczne... Portret wielkiego kina tworzonego 10 000 kilometrów od Hollywood.

Ebook

Kino bezpośrednie: 1960–1963. Tom 1Kino bezpośrednie: 1960–1963. Tom 1

Mirosław Przylipiak

Monografia amerykańskiego ruchu „direct cinema”, który w latach 60. XX wieku zrewolucjonizował film dokumentalny, wprowadzając do niego obiektywny zapis rzeczywistości.

Monografia amerykańskiego ruchu „direct cinema”, który w latach 60. XX wieku zrewolucjonizował film dokumentalny, wprowadzając do niego obiektywny zapis rzeczywistości.

Ebook

Analiza pięknaAnaliza piękna

William Hogarth

Rozprawa jednego z wybitnych przedstawicieli angielskiego malarstwa XVIII w. Jej autor podejmuje próbę pokazania praw, którymi rządzi się natura, oraz tych, które kształtują gusty odbiorców sztuki.

Rozprawa jednego z wybitnych przedstawicieli angielskiego malarstwa XVIII w. Jej autor podejmuje próbę pokazania praw, którymi rządzi się natura, oraz tych, które kształtują gusty odbiorców sztuki.

Ebook

Na granicy rozdzielczościNa granicy rozdzielczości

Jacek Bojakowski

Studium na temat szczególnego gatunku malarskiego, który nie bez przyczyny uchodzi za sztukę elitarną.

Studium na temat szczególnego gatunku malarskiego, który nie bez przyczyny uchodzi za sztukę elitarną.

Ebook

Bohaterowie popkultury: od Robin...Bohaterowie popkultury: od Robin Hooda do Rambo

Michał Rogalski

Panie i Panowie, przed nami bohaterowie popkultury: D’Artagnan, James Bond, John Rambo, Terminator T-800, Sarah Connor, Marty McFly oraz Robin Hood. Przyjrzyjmy się im bacznie! Nie tylko dają nam radość, lecz także pokazują czasy, w których ich wymyślano.

Panie i Panowie, przed nami bohaterowie popkultury: D’Artagnan, James Bond, John Rambo, Terminator T-800, Sarah Connor, Marty McFly oraz Robin Hood. Przyjrzyjmy się im bacznie! Nie tylko dają nam radość, lecz także pokazują czasy, w których ich wymyślano.

Ebook

Świat zza mgły. Kino polskie...Świat zza mgły. Kino polskie w „pierwszym okresie pr...

Jacek Cybusz

Pierwszy tom wielkiego, zaplanowanego na dziesięć części projektu Jacka Cybusza, który postanowił uporządkować w układzie ściśle chronologicznym dotychczasową, dosyć chaotyczną wizję historiograficzną kina polskiego w „pierwszym okresie przemysłowym”.

Pierwszy tom wielkiego, zaplanowanego na dziesięć części projektu Jacka Cybusza, który postanowił uporządkować w układzie ściśle chronologicznym dotychczasową, dosyć chaotyczną wizję historiograficzną kina polskiego w „pierwszym okresie przemysłowym”.

Ebook

Od de Laclosa do CollardaOd de Laclosa do Collarda

O związkach niebezpiecznych filmu i literatury, o sięganiu przez twórców filmowych po inspiracje literackie i mniej lub bardziej udanych scenariuszach mających swe źródło w powieściach, opowiadaniach, dramatach i utworach poetyckich. Napisane świetnym piórem szkice wyrosłe z wielkiej pasji filmowo-literackiej, poświęcone flirtowi Melpomeny z literaturą francuską.

O związkach niebezpiecznych filmu i literatury, o sięganiu przez twórców filmowych po inspiracje literackie i mniej lub bardziej udanych scenariuszach mających swe źródło w powieściach, opowiadaniach, dramatach i utworach poetyckich. Napisane świetnym piórem szkice wyrosłe z wielkiej pasji filmowo-literackiej, poświęcone flirtowi Melpomeny z literaturą francuską.

Ebook

Ukryte spojrzenia w filmach Bern...Ukryte spojrzenia w filmach Bernarda Bertolucciego

Bożena Kudrycka

Pierwsza polska monografia Bernarda Bertolucciego. Koncentruje się na kulturowej genezie dzieł znakomitego włoskiego reżysera.

Pierwsza polska monografia Bernarda Bertolucciego. Koncentruje się na kulturowej genezie dzieł znakomitego włoskiego reżysera.

Ebook

Fotografia, kino, komputerFotografia, kino, komputer

Karl Sierek

Publikacja, która uczy odnajdywać się w złożonym świecie wszędobylskich obrazów. Propozycja dla badaczy współczesnej kultury, a także dla artystów, designerów różnych środowisk i animatorów kultury.

Publikacja, która uczy odnajdywać się w złożonym świecie wszędobylskich obrazów. Propozycja dla badaczy współczesnej kultury, a także dla artystów, designerów różnych środowisk i animatorów kultury.

Informacje o formacie
ePUB zabezpieczony znakiem wodnym (bez DRM)

Książki tworzone w tym formacie nie mają podziału na strony. Główną zaletą publikacji ePUB jest automatyczne dopasowanie się do szerokości ekranu urządzenia, na którym są wyświetlane. Dzięki temu przewijamy tekst tylko w górę lub w dół. Format ten sprawdza się w urządzeniach mobilnych, wyposażonych zazwyczaj w niewielki ekran.

Można go przeczytać na:
- e-czytniku,
- tablecie *,
- smartphonie *,
- komputerze **.

* z zainstalowaną aplikacją obsługującą pliki typu ePUB
- dla systemu Android (Publio, Aldiko, Bluefire Reader)
- dla systemu iOS (Publio, iBooks, Stanza, Bluefire Reader)

** z zainstalowanym programem obsługującym pliki typu ePUB (np. Adobe Digital Editions, Calibre)


UWAGA!
Jeżeli książka występuje w formacie Kindle (MOBI) i ePUB, w jednym zakupie otrzymasz obydwa formaty. Wybór formatu następuje na karcie pobierania książki.
Informacje o formacie
MOBI zabezpieczony znakiem wodnym (bez DRM)

Najlepszy format na Kindle!

E-book w formacie MOBIPOCKET można pobrać przede wszystkim na czytnik Kindle.
Czytanie książek w formacie MOBI na innych urządzeniach elektronicznych (np. e-czytnik, tablet, smartphone, komputer) jest możliwe, pod warunkiem że zostaną one wyposażone w odpowiednie oprogramowanie, np. Kindle for PC, MobiPocket Reader.

UWAGA!
Jeżeli książka występuje w formacie Kindle (MOBI) i ePUB, w jednym zakupie otrzymasz obydwa formaty. Wybór formatu następuje na karcie pobierania książki.