Rodzaje i formaty e-publikacji
Ochrona praw autorskich, wykonawczych i producenckich
Przygotowanie e-publikacji
Mechanizmy promujące e-publikacje
Rodzaje i formaty e-publikacji
Co wyróżnia serwis Publio.pl
Dlaczego warto współpracować z serwisem Publio.pl
Kontakt

Serwis Publio.pl prowadzi sprzedaż detaliczną e-booków oraz audiobooków w postaci plików ściąganych na urządzenie klienta (download). Naszą ambicją jest stworzenie platformy dystrybuującej najwyższej jakości e-publikacje należące do różnych gatunków literackich i rodzajów piśmienniczych. Do udziału w tym przedsięwzięciu serdecznie zapraszamy wydawców książkowych i producentów audiobooków. Dołączając do naszej bazy cyfrowego kontentu, otrzymują Państwo nowe możliwości dotarcia do nabywców swoich ofert.

Rodzaje i formaty e-publikacji

E-booki są udostępniane klientom serwisu Publio.pl w formatach specjalnie przystosowanych do e-czytania – ePUB i MOBI lub w formacie PDF. Charakterystyczną cechą formatów ePUB i MOBI jest to, że tworzone w nich publikacje są niestronicowane (w przeciwieństwie do formatu PDF). Praktyczne znaczenie tej właściwości jest takie, że publikacje mogą być czytane w dowolnym czytniku – w programie zainstalowanym w komputerze stacjonarnym, laptopie, netbooku, smartphonie, tablecie PC lub e-czytniku wyposażonym w ekran z eInk.

Formaty PDF i ePUB są odczytywane przez 95 procent e-czytników obecnych na polskim rynku, w tym także przez tablety i smartphone’y z systemem operacyjnym iOS i Android. Format MOBI jest natywnym standardem e-czytników marki Kindle.

Audiobooki są dystrybuowane w popularnym formacie MP3, który można odtwarzać na różnego typu playerach audio, w smartphone’ach oraz innych urządzeniach komputerowych.

Ochrona praw autorskich, wykonawczych i producenckich

Serwis Publio.pl oferuje wydawcom możliwość zabezpieczenia e-publikacji przed nieuprawnionym użyciem – watermarking transakcyjny (tzw. znak wodny).

Zabezpieczanie e-publikacji w formatach ePUB, Kindle (MOBI) i PDF. polega na indywidualnym i niepowtarzalnym oznaczeniu pliku w sposób jawny i ukryty. Watermark jest rozwiązaniem wygodnym i preferowanym przez klientów z uwagi na brak konieczności stosowania specjalnych programów do odczytywania zakupionych plików oraz możliwość dowolnego ich odczytywania na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format.

Audiobooki w formacie MP3 są zabezpieczane – optymalną w ich przypadku – technologią watermarków transakcyjnych, dostarczaną przez Fraunhofer-Institut SIT. Dzięki tej technologii można automatycznie przypisywać numer transakcyjny zakupu do pobieranego audiobooka. W rezultacie każda zakupiona kopia staje się unikatowa i pozwala w przyszłości na jednoznaczne określenie właściciela kopii pliku. Watermarki są wplecione w ścieżkę audio jako sygnał niesłyszalny dla ludzkiego ucha i są nie do usunięcia. Pozostają w pliku niezależnie od sposobu kopiowania pliku z nagraniem i rodzaju urządzenia, na które plik zostanie wgrany. Oznakowane watermarkami audiobooki zachowują swoją najwyższą jakość nagrania.

Przygotowanie e-publikacji

Publio.pl specjalizuje się w profesjonalnym przygotowaniu publikacji w formatach cyfrowych.

Większość książek jest konwertowana do formatów właściwych dla e-publikacji, czyli do postaci ePUB i MOBI. W ramach konwersji tworzymy interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych. Dbamy o typograficzną estetykę publikacji. Używamy fontu Apolonia autorstwa dr Tomasza Wełny. Publikacje, które pozostają w formacie PDF, także opatrujemy interaktywnym spisem treści.

Podstawą do konwersji na standard ePUB czy MOBI mogą być pliki w formacie Adobe InDesign, QuarkXPress, Word i PDF. Wydawca przesyła je na bezpieczny serwer FTP należący do naszego serwisu.

Mechanizmy promujące e-publikacje

Sfera promocyjna obejmuje działania prowadzone zarówno wewnątrz serwisu Publio.pl, jak i poza nim. W samej księgarni internetowej funkcjonują stałe obszary promocyjne. Udostępniamy funkcję sprzedaży e-publikacji na prezenty (tzw. strefa prezentów z mechanizmem przypominającym o zbliżających się świętach i innych okazjach) oraz autorski system podpowiadania użytkownikom publikacji, które mogłyby ich zainteresować. Rozsyłamy newsletter oraz spersonalizowane alerty, pozwalające powiadamiać użytkownika o nowych książkach danego autora czy z interesującej go kategorii.

Ponadto oferujemy promocyjne kampanie produktowe, które będziemy prowadzić – we współpracy z wydawcami – w serwisach należących do Grupy Gazeta.pl.

Co wyróżnia serwis Publio.pl

Tym, co wyróżnia serwis Publio.pl spośród innych tego typu przedsięwzięć, jest:

■ budowanie oferty wydawniczej w oparciu o całe uniwersum piśmiennictwa (nie tylko bestsellery i nowości, lecz wszystkie gatunki i rodzaje piśmiennicze),

■ specjalnie opracowane informacje o e-publikacjach,

■ wysoce zaawansowane narzędzia wyszukiwawcze.

Dlaczego warto współpracować z serwisem Publio.pl

■ Sprawnie i szybko dokonujemy digitalizacji otrzymanych tytułów do formy cyfrowej.

■ Starannie opracowujemy e-publikacje pod względem edytorskim (interaktywne spisy treści, przypisy itp.) i typograficznym (profesjonalne, licencjonowane fonty osadzone w e-booku, dzięki czemu nie występuje problem z wyświetlaniem polskich znaków diakrytycznych).

■ Stosujemy najnowocześniejsze systemy zarządzania cyfrowymi prawami oraz inne formy zabezpieczeń antypirackich.

■ Oferujemy wydawcom unikatowe kampanie promocyjne w mediach internetowych Agory (średnio 11 mln użytkowników w miesiącu).

Kontakt

Jeśli są Państwo zainteresowani współpracą z nami, prosimy o kontakt:

■ Dział Kontentu

e-mail: content@publio.pl

tel. (22) 555-50-39