Audiobook

Dobry szef, zły szef. Jak być najlepszym… i uczyć się od najgorszych

Współtwórca:
Janusz German (lektor)
Wydawca:
Format:
Posłuchaj fragmentu » Pobierz fragment MP3
42,90 zł
Skonfiguruj szybki zakup Do schowka

Dobry szef, zły szef. Jak być najlepszym… i uczyć się od najgorszych - Opis

Poradnik, który zawiera plan działania dla każdego, kto otrzymał awans na stanowisko kierownicze, i jest drogą wybawienia dla tych wszystkich, których szefowie... nie rozumieją problemu.

Jeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali?
Do napisania „Dobrego szefa, złego szefa” zainspirowały dr. Roberta Suttona tysiące e-maili, artykuły, wpisy na blogu oraz rozmowy będące odzewem na jego bestseller „The No Asshole Rule”. Zastosował on swoje zdroworozsądkowe podejście, aby pokazać, czym wspaniali szefowie naszego świata różnią się od tych, którzy są tacy sobie albo, co gorsza, zupełnie niekompetentni.
Przeplatając przykłady z życia stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, Sutton przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie. Pokazuje sposób myślenia, środki działania i postępowanie najlepszych szefów oraz wyciąga wnioski z błędów, jakie ci najgorsi popełniają raz po raz. Zestawia dobre i złe posunięcia szefów w czasie pełnienia podstawowych obowiązków: obejmowania kierownictwa, podejmowania mądrych decyzji, potwierdzania słów czynami czy wykonywania „brudnej roboty”.
Jego książka „Dobry szef, zły szef” to ostateczny plan działania dla każdego, kto jest liderem, menedżerem lub kierownikiem, kto ma bezpośredni i częsty kontakt z podwładnymi i jest osobiście odpowiedzialny za kierowanie nimi oraz ocenę ich pracy, a także droga wybawienia dla tych, których szefowie nie rozumieją problemu.

„Poradnik na czasie, jak stać się lepszym menedżerem” – „Financial Times”

„Pełna kapitalnych spostrzeżeń... materiał do przemyśleń w organizacjach dużych i małych” – Agencja Reutera

„Przeczytanie i zrozumienie tej książki powinno należeć do obowiązków każdego szefa” – John Lilly, dyrektor generalny Mozilla Corporation

„Sutton czerpie z bogactwa anegdotycznych doświadczeń oraz badań naukowych, aby wyjaśnić, co liderzy i menedżerowie powinni robić każdego dnia” – magazyn „Inc.”

„Sutton to świetny pisarz. (...) Jego prosty język sprawia, że niektóre z opisanych co skrajniejszych przypadków dobrych i złych szefów stają się tym bardziej wiarygodne, a nawet przejmujące. Książka wzbudza niesłabnące zainteresowanie, gdyż [Sutton] zarówno przekazuje informacje, jak i po trosze uczy” – „Miami Herald”

„Do napisania «Dobrego szefa, złego szefa» skłonili mnie durnie w różnych miejscach pracy, ponieważ zetknąłem się z wieloma osobami, które ze wszystkich sił pragnęły być mądrymi szefami albo marzyły, by dla takich szefów pracować.
W mojej książce nie przedstawiam strategicznych metod zarządzania wielkim przedsiębiorstwem lub setkami czy tysiącami szeregowych pracowników (z których większość lider zna słabo albo w ogóle się z nimi nie spotyka). Nieważne, czy ktoś jest dyrektorem generalnym spółki z listy Fortune 500, szefem restauracji, trenerem koszykówki, menedżerem w Starbucksie, czy prowadzi projekt w zespole rozwoju produktu. Sukces zależy od szczegółów praktycznych, jak radzisz sobie z najbliższymi współpracownikami, którzy obserwują twoje działania z bliska i oczekują od ciebie wskazówek, inspiracji oraz wprowadzania dyscypliny.
Moje wnioski oraz rady na temat działań najlepszych (i najgorszych) szefów opierają się na tym, czego dowiedziałem się z ogromnej liczby opracowań naukowych w ciągu trzydziestu lat pracy jako badacz oraz z tysięcy obserwacji i rozmów z szefami (i ich kolegami) we wszelkiego rodzaju miejscach pracy. Poparte dowodami zalecenia sformułowałem także pod kątem własnych opinii oraz wartości związanych z tym, co najlepsi szefowie mówią i robią.
Jeżeli jesteś szefem, to możesz sobie oszczędzić wielu problemów, rozważając błędy i niepowodzenia innych zwierzchników. Jak głosi myśl przypisywana byłej pierwszej damie Ameryki, Eleanor Roosevelt: «Ucz się na błędach innych. Nikt nie żyje dostatecznie długo, aby popełnić je wszystkie samemu»” – fragment e-booka

O Autorze:
Robert Sutton jest profesorem teorii i techniki zarządzania na Uniwersytecie Stanforda oraz profesorem honorowym w dziedzinie zachowań organizacyjnych w Podyplomowej Szkole Biznesu Stanforda. Prowadzi także warsztaty dla dyrektorów i menedżerów z dziesiątków branż i z ponad 25 krajów. Szczególnie bliska jest mu uczelnia Hasso Plattner Institute of Design, powszechnie nazywana „szkołą myślenia projektowego na Stanfordzie”. Sutton jest współtwórcą jej wielokierunkowego programu edukacyjnego, który pozwala stosować w praktyce i rozpowszechniać „myślenie projektowe”.
Napisał wiele książek, między innymi bestseller „New York Timesa” i „BusinessWeek” – „The No Asshole Rule” („Bubkom mówimy – nie”), który został przetłumaczony na 19 języków, a jego nieangielskojęzyczne wydania sprzedano w liczbie ponad 350 000 egzemplarzy. Sutton został uhonorowany wieloma wyróżnieniami i otrzymał liczne nagrody, m.in. został uznany przez magazyn „Business 2.0” za czołowego „guru zarządzania”, a także według „BusinessWeek” wszedł do grona dziesięciu „największych gwiazd szkół handlowych”, które zrzesza „profesorów wywierających wpływ na współczesny biznes, wykraczając w swoim myśleniu daleko poza akademicką naukę”.

Dobry szef, zły szef. Jak być najlepszym… i uczyć się od najgorszych - Informacje szczegółowe

Współtwórca:
Urszula Zinserling (tłumacz)
Miejsce i rok wydania:
Warszawa 2019
Rodzaj publikacji:
Język publikacji:
Tytuł oryginalny:
GOOD BOSS, BAD BOSS: How to be the Best… and Learn from the Worst
Język oryginalny publikacji:
angielski
ISBN:
978-83-808-7820-4
Czas nagrania:
08:45:26
Zabezpieczenie:
Liczba plików do pobrania:
14 (mp3)
Rozmiar plików do pobrania:
mp3 602,59 MB

Dobry szef, zły szef. Jak być najlepszym… i uczyć się od najgorszych - Opinie i Komentarze

Podobne publikacje

Audiobook

Jednominutowy Menedżer spotyka m...Jednominutowy Menedżer spotyka małpę

dr Ken Blanchard

Poradnik, który z poczuciem humoru wprowadza w tajniki efektywnego zarządzania zespołem pracowników. Dla wszystkich menedżerów, którzy chcą mieć wolne weekendy i osiągać jak najlepsze rezultaty.

Poradnik, który z poczuciem humoru wprowadza w tajniki efektywnego zarządzania zespołem pracowników. Dla wszystkich menedżerów, którzy chcą mieć wolne weekendy i osiągać jak najlepsze rezultaty.

Audiobook

Delegowanie & kontrolowanieDelegowanie & kontrolowanie

Brian Tracy

Któremu menedżerowi nie zależy na coraz większej wydajności zespołu? Jak jednak bić rekordy efektywności? – Tego dowiesz się od Briana Trancy niekwestionowanego autorytetu biznesowych doradców.

Któremu menedżerowi nie zależy na coraz większej wydajności zespołu? Jak jednak bić rekordy efektywności? – Tego dowiesz się od Briana Trancy niekwestionowanego autorytetu biznesowych doradców.

Audiobook

Menedżer skutecznyMenedżer skuteczny

Peter F. Drucker

Poradnik dla każdego menedżera, który chce nauczyć się działać efektywnie i osiągać coraz lepsze rezultaty. Wyjaśnia, jak wyrobić w sobie nawyki, które otwierają drzwi do kariery zawodowej.

Poradnik dla każdego menedżera, który chce nauczyć się działać efektywnie i osiągać coraz lepsze rezultaty. Wyjaśnia, jak wyrobić w sobie nawyki, które otwierają drzwi do kariery zawodowej.

Audiobook

Nowy Jednominutowy MenedżerNowy Jednominutowy Menedżer

dr Ken Blanchard

Nowe wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku – zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w gwałtownie zmieniającym się świecie.

Nowe wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku – zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w gwałtownie zmieniającym się świecie.

Audiobook

Cztery obsesje wyjątkowego szefaCztery obsesje wyjątkowego szefa

Patrick Lencioni

Poradnik autora bestsellera „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej”. Tym razem Lencioni skupia się na bardzo istotnym elemencie życia biznesowego – roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji.

Poradnik autora bestsellera „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej”. Tym razem Lencioni skupia się na bardzo istotnym elemencie życia biznesowego – roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji.

Audiobook

Potęga pozytywnego przywództwaPotęga pozytywnego przywództwa

Jon Gordon

Poradnik dla każdego kierownika i szefa, który chce mieć profesjonalny zespół pracowników. Autor poradnikowego bestsellera „Autobus energii” – Jon Gordon – kreśli kompleksowy model pozytywnego przywództwa, oparty na sprawdzonych zasadach, przekonujących historiach i praktycznych pomysłach.

Poradnik dla każdego kierownika i szefa, który chce mieć profesjonalny zespół pracowników. Autor poradnikowego bestsellera „Autobus energii” – Jon Gordon – kreśli kompleksowy model pozytywnego przywództwa, oparty na sprawdzonych zasadach, przekonujących historiach i praktycznych pomysłach.

Ebook

Dobry szef, zły szefDobry szef, zły szef

Robert I. Sutton

Poradnik, który zawiera plan działania dla każdego, kto otrzymał awans na stanowisko kierownicze, i jest drogą wybawienia dla tych wszystkich, których szefowie... nie rozumieją problemu.

Poradnik, który zawiera plan działania dla każdego, kto otrzymał awans na stanowisko kierownicze, i jest drogą wybawienia dla tych wszystkich, których szefowie... nie rozumieją problemu.

Informacje o formacie
Audiobook w formacie mp3, można odsłuchiwać na komputerze przy pomocy programów do odtwarzania dźwięków (np. Winamp, Real Player), w odtwarzaczach multimedialnych przeznaczonych do odsłuchiwania formatu MP3 oraz w innych urządzeniach wyposażonych w odtwarzacz MP3 lub odpowiednie oprogramowanie.