Ebook

Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty

Autor:
Praca zbiorowa
Format:
12,00 zł
Skonfiguruj szybki zakup Do schowka

Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty - Opis

Trzeci tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty”, który stanowi zachętę dla pedagogów do doskonalenia warsztatu metodycznego. Nieocenione źródło wiedzy na ten temat!

Publikacja powstała we współpracy metodyków, pedagogów i psychologów, którzy wierzą w konieczność ciągłego doskonalenia umiejętności pedagogów. Piszą oni o tak ważnych kwestiach jak np. specyficzne trudności w uczeniu się dzieci, rozmaite zaburzenia ich zachowań, problem nieczytania przez uczniów lektur szkolnych, a także lekceważenie kultury wysokiej i tradycji historycznej.
Artykuły zawarte w książce przynoszą konkretne rady dotyczące pracy w klasach integracyjnych, diagnozowania i terapii wobec dziecka dyslektycznego i radzenia sobie z agresją uczniów. Autorzy podają też propozycje sposobów kształcenia sprawności czytania i rozumienia czytanego tekstu, walki z brykami, stwarzania sytuacji motywujących do lektury, rozwijania fascynacji czytelniczych, organizacji procesu nauczania: planowania, zadawania pracy domowej, stawiania pytań, oceniania prac pisemnych.
Poddają krytyce różne style nauczania, zachęcają polonistów do propagowania kultury dialogu i doskonalenia warsztatu interpretatora tekstu literackiego oraz do rozwijania własnej twórczości w roli autorów programów nauczania, podręczników szkolnych i innych tekstów dydaktycznych.

Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty - Informacje szczegółowe

Miejsce i rok wydania:
Kraków 2012
Rodzaj publikacji:
Język publikacji:
Rok pierwszej publikacji książkowej:
2012
ISBN:
978-832-421-566-9
Zabezpieczenie:
znak wodny
Liczba plików do pobrania:
1 (pdf)
Rozmiar plików do pobrania:
pdf 4,35 MB

Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty - Opinie i Komentarze

Podobne publikacje

Ebook

Metody aktywizujące proces uczen...Metody aktywizujące proces uczenia się

Małgorzata Taraszkiewicz

Poradnik, który podpowie pedagogom, jak wywoływać u podopiecznych stan gotowości do nauki, budować więź z uczniami i aranżować poszczególne sytuacje edukacyjne.

Poradnik, który podpowie pedagogom, jak wywoływać u podopiecznych stan gotowości do nauki, budować więź z uczniami i aranżować poszczególne sytuacje edukacyjne.

Ebook

Zasady skutecznej komunikacji...Zasady skutecznej komunikacji w nauczaniu i wychowyw...

Małgorzata Taraszkiewicz–Kotońska

Czy nauczyciel może być partnerem dla ucznia? Czy istnieją granice tego partnerstwa? Te ważne i niezwykle aktualne w dzisiejszych czasach problemy rozstrzygają autorzy niniejszego poradnika.

Czy nauczyciel może być partnerem dla ucznia? Czy istnieją granice tego partnerstwa? Te ważne i niezwykle aktualne w dzisiejszych czasach problemy rozstrzygają autorzy niniejszego poradnika.

Ebook

Styl terapeutyczny w pracy naucz...Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty

Anna Włodarczyk

Czym jest „terapia” w edukacji? Jak nauczyciel może wykorzystać ją do budowania autentycznej relacji z uczniem i tworzenia własnego stylu nauczania? Na te pytania odpowiada autorka niniejszej książki.

Czym jest „terapia” w edukacji? Jak nauczyciel może wykorzystać ją do budowania autentycznej relacji z uczniem i tworzenia własnego stylu nauczania? Na te pytania odpowiada autorka niniejszej książki.

Ebook

Koncepcja pracy i rozwoju szkołyKoncepcja pracy i rozwoju szkoły

Jarosław Kordziński

Jeśli w zestawieniu mocnych i słabych stron danej placówki edukacyjnej przeważają te drugie, najwyższy czas na zmianę! Poradnik autorstwa Jarosława Kordzińskiego pomoże ją zaplanować i przeprowadzić.

Jeśli w zestawieniu mocnych i słabych stron danej placówki edukacyjnej przeważają te drugie, najwyższy czas na zmianę! Poradnik autorstwa Jarosława Kordzińskiego pomoże ją zaplanować i przeprowadzić.

Ebook

Szkolne spotkania z literaturąSzkolne spotkania z literaturą

Kolejny tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty” poświęcony jest sposobom pracy z lekturą szkolną, które pomagają rozbudzić w uczniach zamiłowanie do świadomego czytania.

Kolejny tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty” poświęcony jest sposobom pracy z lekturą szkolną, które pomagają rozbudzić w uczniach zamiłowanie do świadomego czytania.

Ebook

Twórczość i tworzenie w edukacji...Twórczość i tworzenie w edukacji polonistycznej

Jak odejść od tradycyjnych metod nauczania i zastąpić je atrakcyjnymi dla młodych twórczymi projektami? Jak wspierać kreatywność uczniów? O tym – w tekstach zamieszczonych w niniejszej publikacji.

Jak odejść od tradycyjnych metod nauczania i zastąpić je atrakcyjnymi dla młodych twórczymi projektami? Jak wspierać kreatywność uczniów? O tym – w tekstach zamieszczonych w niniejszej publikacji.

Ebook

Styl terapeutyczny w pracy naucz...Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty

Anna Włodarczyk

Czym jest „terapia” w edukacji? Jak nauczyciel może wykorzystać ją do budowania autentycznej relacji z uczniem i tworzenia własnego stylu nauczania? Na te pytania odpowiada autorka niniejszej książki.

Czym jest „terapia” w edukacji? Jak nauczyciel może wykorzystać ją do budowania autentycznej relacji z uczniem i tworzenia własnego stylu nauczania? Na te pytania odpowiada autorka niniejszej książki.

Ebook

Szkolne spotkania z literaturąSzkolne spotkania z literaturą

Kolejny tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty” poświęcony jest sposobom pracy z lekturą szkolną, które pomagają rozbudzić w uczniach zamiłowanie do świadomego czytania.

Kolejny tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty” poświęcony jest sposobom pracy z lekturą szkolną, które pomagają rozbudzić w uczniach zamiłowanie do świadomego czytania.

Ebook

Wartościowanie a edukacja poloni...Wartościowanie a edukacja polonistyczna

Przekazywanie wartości, kształcenie umiejętności wartościowania, wartościowanie uczniowskich tekstów. Różne aspekty tego samego problemu w zbiorze tekstów metodyków, psychologów i znawców literatury.

Przekazywanie wartości, kształcenie umiejętności wartościowania, wartościowanie uczniowskich tekstów. Różne aspekty tego samego problemu w zbiorze tekstów metodyków, psychologów i znawców literatury.

Ebook

Przyjemność i odpowiedzialność...Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze

Anna Janus-Sitarz

Jak uczyć czytania? Jak sprawić, by czytanie znów sprawiało przyjemność i uczyło odpowiedzialności? Na te ważne pytania szuka odpowiedzi Anna Janus-Sitarz.

Jak uczyć czytania? Jak sprawić, by czytanie znów sprawiało przyjemność i uczyło odpowiedzialności? Na te ważne pytania szuka odpowiedzi Anna Janus-Sitarz.

Ebook

W trosce o dobrą edukacjęW trosce o dobrą edukację

Dziesiąty tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty”. Zbiór tekstów poświęconych kształceniu językowemu i literacko-kulturowemu – pomoc dla nauczycieli chcących świadomie wykonywać swoją pracę.

Dziesiąty tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty”. Zbiór tekstów poświęconych kształceniu językowemu i literacko-kulturowemu – pomoc dla nauczycieli chcących świadomie wykonywać swoją pracę.

Ebook

Szkolna lektura bliżej teraźniej...Szkolna lektura bliżej teraźniejszości

Dwunasty tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty” stanowi zachętę do włączenia literatury współczesnej w nauczanie języka polskiego.

Dwunasty tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty” stanowi zachętę do włączenia literatury współczesnej w nauczanie języka polskiego.

Ebook

Teksty w lustrze ekranuTeksty w lustrze ekranu

Witold Bobiński

Kolejny tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty”. Pokazuje, jak film na różne sposoby zestawiany z literaturą może ją ożywić i dzięki temu wydobyć ze sfery uczniowskiej obojętności.

Kolejny tom z serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty”. Pokazuje, jak film na różne sposoby zestawiany z literaturą może ją ożywić i dzięki temu wydobyć ze sfery uczniowskiej obojętności.

Ebook

Twórczość i tworzenie w edukacji...Twórczość i tworzenie w edukacji polonistycznej

Jak odejść od tradycyjnych metod nauczania i zastąpić je atrakcyjnymi dla młodych twórczymi projektami? Jak wspierać kreatywność uczniów? O tym – w tekstach zamieszczonych w niniejszej publikacji.

Jak odejść od tradycyjnych metod nauczania i zastąpić je atrakcyjnymi dla młodych twórczymi projektami? Jak wspierać kreatywność uczniów? O tym – w tekstach zamieszczonych w niniejszej publikacji.

Informacje o formacie
PDF zabezpieczony znakiem wodnym (bez DRM)

Format używany do prezentacji książek lub czasopism, które wymagają formatu stronicowanego, ponieważ ich treść nie może dopasować się dowolnie (swobodnie) do szerokości ekranu. Pliki PDF zawierają interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych. Proporcjonalne rozmieszczenie elementów na stronie sprawdza się w urządzeniach wyposażonych w duże ekrany.

Możesz go przeczytać na dowolnym urządzeniu z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem (np. Adobe Reader)