Ebook

Inteligentne algorytmy

Wydawca:
Format:
Pobierz fragment
19,99 zł
Skonfiguruj szybki zakup Do schowka

Inteligentne algorytmy - Opis

Książka Inteligentne algorytmy obala całą stworzoną w XVIII i XIX wieku teorię gry w szachy.
Przeciętny szachista w XVIII grając codziennie 5 partii przez 30 lat rozgrywa 30 * 365 *5 = 54750 partii (55 tysięcy partii), a program komputerowy do gry w szachy Turniej 2na2 już obliczając pierwszy ruch rozgrywa 197281 początków partii, a podczas całej liczącej na przykład 100 ruchów partii w ciągu godziny rozgrywa 20 do 30 milionów wariantów rozgrywanej partii. Doświadczenia kombinacji szachowych gromadzone podczas udanej gry z programem, który wykrywa nawet pojedynczą ścieżkę do sukcesu w zakresie przewidywania czterech ruchów, podnoszą grę w szachy na nowy poziom.
Nie jest to sformułowane poetycko ale faktycznie gra z programem Turniej 2na2 podnosi poziom gry w szachy, a program do gry w warcaby Turniej Warcabowy potrafi rozgrywać zaskakująco inteligentne końcówki partii, które uznalibyśmy już za zremisowane.

„Jestem autorem 2 programów do gry w szachy i 6 programów do gry w warcaby:
– Kalkulator Szachowy 2na2 (V.10 2010, V.1.1 2010/2011);
– Turniej poziom 2na2 (V.1.1 2011);
– Turniej Warcabowy - warcaby 64 polowe (V.1.0 2013);
– Quiz Warcabowy - warcaby 64 polowe (V.1.0 2013);
– Turniej Wariantowy Warcabowy - warcaby 64 polowe (V.1.0 2013);
– Turniej Warcabowy - warcaby 100 polowe (V.1.0 2013);
– Quiz Warcabowy - warcaby 100 polowe (V.1.0 2013);
– Turniej Wariantowy Warcabowy - warcaby 100 polowe (V.1.0 2013).

Aktualnie programy prezentowane są na stronie http://www.gryiszachy.hitowy.pl

Pisaniem programów zajmuję się od 8 roku życia: asembler Z80, ZX81 (pisanie gier i udział w konkursie Klubu Abakus), ATARI 800XL, asembler 6502 (program do komponowania muzyki prezentowany w 1987r w Krajowej Agencji Wydawniczej), XT, AT286, AT386 (program do projektowania krzyżówek 1993r, po jednym ogłoszeniu otrzymałem zamówienia z całego świata), Pentium; języki asembler 8086, 80286, 80C51, 68HC11, Pascal, C++, Delphi Pascal, C#, oraz inne (JavaScript, HTML, PHP, SQL, CSS)
Program Turniej do gry w szachy realizuje algorytm funkcji decyzyjnych i powstał w wyniku rozegrania ponad 200 partii podczas pisania programu i gra tak jak człowiek, natomiast program Turniej do gry w warcaby realizuje inteligentny algorytm maksymalizacji zysku dla 4, 6 lub 8 warstw.
Pisanie programów do gry w szachy rozpoczynałem od opracowania kalkulatora szachowego dla 4 ruchów, który wykrywa stan partii: wygraną, remis lub porażkę, oraz potrafi zasymulować i ocenić 4 ruchy w przód, przy czym inteligencja algorytmu polega na umiejętności klasyfikacji ruchów na kategorie: ruchy prowadzące do sukcesu, ruchy przybliżające do sukcesu, ruchy prowadzące do remisu, ruchy przybliżające do remisu, ruchy bez porażki, ruchy ze ścieżką ucieczki przed porażką, ruchy z możliwą porażką i ruchy z pewną porażką. Następnie powstał program Turniej do gry w szachy który wykonuje sam ruchy i może grać: aby wygrać, aby wygrać lub zremisować, lub aby koniecznie zremisować, ponadto program posiada 3 sposoby remisowania w końcówce w tym najatrakcyjniejszy: decyduj się na remis dopiero gdy tracisz możliwość zremisowania” – Artur Bieliński

Inteligentne algorytmy - Informacje szczegółowe

Miejsce i rok wydania:
Będzin 2015
Rodzaj publikacji:
Język publikacji:
ISBN:
978-837-859-529-8
Zabezpieczenie:
znak wodny
Liczba plików do pobrania:
1 (pdf)
Rozmiar plików do pobrania:
pdf 8,42 MB

Inteligentne algorytmy - Opinie i Komentarze

Podobne publikacje

komputer; informatyka;

Ebook

Windows 10Windows 10

Dawid Borycki

Podręcznik dla programistów. Omawia na wielu przykładach techniki tworzenia aplikacji UWP.

Podręcznik dla programistów. Omawia na wielu przykładach techniki tworzenia aplikacji UWP.

Ebook

Grafika 3D czasu rzeczywistegoGrafika 3D czasu rzeczywistego

Jacek Matulewski

Omówienie wersji OpenGL od 3.3 wzwyż zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy ze starego OpenGL chcą „się przesiąść” na nowego.

Omówienie wersji OpenGL od 3.3 wzwyż zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy ze starego OpenGL chcą „się przesiąść” na nowego.

Ebook

JavaJava

Krzysztof Barteczko

Podręcznik omawiający sposoby i techniki programowania użyteczne w zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny – jak i do czego używać narzędzi tego języka.

Podręcznik omawiający sposoby i techniki programowania użyteczne w zastosowaniach języka Java. W publikacji akcentowany jest kontekst praktyczny – jak i do czego używać narzędzi tego języka.

Informacje o formacie
PDF zabezpieczony znakiem wodnym (bez DRM)

Format używany do prezentacji książek lub czasopism, które wymagają formatu stronicowanego, ponieważ ich treść nie może dopasować się dowolnie (swobodnie) do szerokości ekranu. Pliki PDF zawierają interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych. Proporcjonalne rozmieszczenie elementów na stronie sprawdza się w urządzeniach wyposażonych w duże ekrany.

Możesz go przeczytać na dowolnym urządzeniu z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem (np. Adobe Reader)