Typ publikacji

Wydawca

Cena

Serie

Rodzaje publikacji

Format

Karl-Markus Gauß - liczba pozycji (2)

ur. 14 maja 1954, Salzburg (Austria)

Austriacki pisarz, eseista, krytyk literacki, wydawca i redaktor naczelny wychodzącego w Salzburgu dwumiesięcznika „Literatur und Kritik”. Współpracuje m.in. z pismami „Die Presse”, „Der Standard” i „Die Zeit”. Znawca środkowoeuropejskich mniejszości narodowych, a także (zapomnianej) literatury Europy Środkowej z czasów monarchii austro-węgierskiej. Autor wielu książek (w Polsce ukazały się m.in. „Psożercy ze Svini”, „Umierający Europejczycy”, „Europejski alfabet”, „Niemcy na peryferiach Europy”) i laureat licznych nagród, m.in. Austriackiej Nagrody Państwowej w dziedzinie publicystyki kulturalnej (1994), Europejskiej Nagrody im. Charles’a Veillona w dziedzinie eseistyki (1997), Nagrody im. Brunona Kreisky’ego (1998), Międzynarodowej Nagrody Literackiej Vilenica (2005), Nagrody im. Manèsa Sperbera (2005) oraz Mitteleuropa-Preis (2007).

Widok:
Na stronie:
Ebook

Umierający EuropejczycyUmierający Europejczycy

Karl-Markus Gauß

Zbiór esejów o nieznanych lub mało znanych europejskich mniejszościach kulturowych. Prowadzi trasami ich wędrówek w poszukiwaniu ratunku i ocalenia, odsłania nieznane zakamarki Europy.

Zbiór esejów o nieznanych lub mało znanych europejskich mniejszościach kulturowych. Prowadzi trasami ich wędrówek w poszukiwaniu ratunku i ocalenia, odsłania nieznane zakamarki Europy.

Ebook

Dwadzieścia lewów albo śmierćDwadzieścia lewów albo śmierć

Karl-Markus Gauß

Karl Markus Gauss po raz kolejny rusza w drogę po Europie, wybierając rzadziej uczęszczane ścieżki i mniej tłoczne bulwary. Przemierza je bez pośpiechu, z uwagą patrzy na świat i dostrzega nie tylko postaci z pomników i zabytkowe gmachy, ale także bohaterów drugiego planu i ich zagmatwane historie.

Dwadzieścia lewów albo śmierć

Cztery podróże

Karl-Markus Gauß Seria: „Sulina” Wydawca: Czarne MOBI + EPUB (w wersji papierowej 240 stron)

Karl Markus Gauss po raz kolejny rusza w drogę po Europie, wybierając rzadziej uczęszczane ścieżki i mniej tłoczne bulwary. Przemierza je bez pośpiechu, z uwagą patrzy na świat i dostrzega nie tylko postaci z pomników i zabytkowe gmachy, ale także bohaterów drugiego planu i ich zagmatwane historie.