I. Co to są ebooki i audiobooki?

II. Formaty e-publikacji

III. Jak czytać ebooki?

IV. Jak słuchać audiobooków?

V. Rejestracja i logowanie

VI. Wyszukiwanie i kupowanie publikacji

VII. Jak płacić za zakupy w Publio.pl?

a) płatność typu "Szybki zakup"

b) ponowne opłacanie zamówienia i anulowanie zamówień nieopłaconych

c) numer konta do opłacenia zamówienia

VIII. Pobieranie e-publikacji

IX. Wszystkie formaty w jednej cenie

X. Jak kupować bez rejestracji?

XI. Jak wysłać plik na Kindle

XII. Jak wysłać plik na Dropbox

XIII. Jak skonfigurować usługę Send-To-PocketBook

XIV. Prenumerata e-prasy i powiadomienia o nowych numerach w prenumeracie

XV. Pakiety cyfrowe "Wyborczej"

a) kupiłem "Pakiet prenumeraty cyfrowej "Wyborczej". Jak mogę korzystać z prenumeraty ”Gazety Wyborczej” w Publio.pl?

b) dlaczego muszę założyć konto w Publio.pl, skoro mam już konto prenumeraty cyfrowej ”Wyborczej”?

c) jak połączyć konto w Publio.pl z kontem pakietów Gazety Wyborczej

d) podczas łączenia kont nastąpił błąd. Nie wiem, co robić dalej.

XVI. Zarządzanie e-publikacjami na półkach

XVII. Aplikacja Publio

XVIII. Reklamacje, rezygnacje i zwroty pieniędzy

XIX. Wymagania systemowe platformy Publio.pl



I. Co to są ebooki i audiobooki?

Ebooki

Są to książki, których treść została utrwalona w formie elektronicznej. Do ich odczytu potrzebne jest odpowiednie oprogramowanie oraz urządzenie elektroniczne typu komputer stacjonarny, laptop, netbook, smartphone, tablet lub e-czytnik wyposażony w ekran z e-Ink.

Audiobooki

Są to publikacje, których treść zapisana jest na nośniku audio. Główną rolę w tego rodzaju wydawnictwach odgrywa lektor lub zespół aktorów. To właśnie ich głosy utrwalone są na nośniku. Jest to bardzo ciekawe i cieszące się coraz większą popularnością rozwiązanie.

Sprawdź jak łatwo czytać ebooki i słuchać audiobooków korzystając z aplikacji Publio

II. Formaty e-publikacji

Kindle (MOBI)

Ebook w formacie MOBI można pobrać przede wszystkim na czytnik Kindle. Czytanie książek w formacie MOBI na innych urządzeniach elektronicznych (np. e-czytnik, tablet, smartphone, komputer) jest możliwe, pod warunkiem że zostaną one wyposażone w odpowiednie oprogramowanie, np. Kindle for PC, MobiPocket Reader, Calibre itp.

ePUB

Główną zaletą publikacji ePUB jest automatyczne dopasowanie się do szerokości ekranu urządzenia, na którym są wyświetlane. Książki tworzone w tym formacie nie mają podziału na strony. Dzięki temu przewijamy tekst tylko w górę lub w dół. Format ten sprawdza się w urządzeniach mobilnych, wyposażonych zazwyczaj w niewielki ekran.

Książkę w formacie ePUB można czytać na:
- e-czytniku,
- tablecie (z zainstalowaną aplikacją obsługującą pliki typu ePub, np. Publio, Aldiko, BlueFire Reader, iBooks, Stanza itp.),
- smartphonie (z zainstalowaną aplikacją obsługującą pliki typu ePUB, np. Publio, Aldiko, BlueFire Reader, iBooks, Stanza itp.),
- komputerze (z zainstalowanym programem obsługującym pliki typu ePUB, np. Adobe Digital Editions, Calibre).

PDF

Format używany do prezentacji książek lub czasopism, które wymagają formatu stronicowanego, ponieważ ich treść nie może dopasować się dowolnie (swobodnie) do szerokości ekranu. Pliki PDF zawierają interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych. Proporcjonalne rozmieszczenie elementów na stronie sprawdza się w urządzeniach wyposażonych w duże ekrany.

Publikacje w formacie PDF można czytać na każdym urządzeniu (komputer, laptop, tablet, smartphone, e-czytnik) pod warunkiem zainstalowania odpowiedniego oprogramowania (aplikacji) umożliwiającego otwieranie plików tego typu, np. Adobe Reader.

MP3

Format używany do zapisu publikacji audio. Audiobooki w formacie MP3 można odsłuchiwać:
- na komputerze – za pomocą programów do odtwarzania dźwięków (np. Winamp, Real Player),
- w odtwarzaczach multimedialnych przeznaczonych do odsłuchiwania formatu MP3
- oraz w innych urządzeniach wyposażonych w odtwarzacz MP3 lub odpowiednie oprogramowanie (aplikacje).

Zakupione audiobooki mogą być pobierane w formie pojedynczych plików (np. jeden rozdział) lub w formie całej książki. Mają one z reguły postać skompresowanego pliku w formacie ZIP, dzięki czemu zajmują mniej pamięci i szybciej się je pobiera. Do otworzenia skompresowanego pliku niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie, np. WinRar, WinZip, 7-Zip.

III. Jak czytać ebooki?

Produkty cyfrowe są zasadniczo chronione przed nielegalnym kopiowaniem i rozpowszechnianiem. Naruszając system zabezpieczeń, użytkownik dopuszcza się złamania Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r. nr 90, poz. 631 z późn. zm.).

W naszym serwisie e-publikacje zabezpieczane (oznaczane) są znakiem wodnym (watermarking transakcyjny).
Zabezpieczenie to polega na indywidualnym i niepowtarzalnym oznaczeniu plików w sposób jawny i ukryty. Jest to rozwiązanie wygodne dla klientów i przez nich preferowane z uwagi na brak konieczności stosowania specjalnych programów do odczytywania zakupionych plików. Jednocześnie każda zakupiona kopia staje się unikatowa i pozwala w przyszłości na jednoznaczne określenie właściciela kopii pliku. Do czytania lub odsłuchiwania plików zabezpieczonych znakiem wodnym wystarczy standardowe oprogramowanie służące do odczytu pliku w danym formacie.

Jak czytać pliki zabezpieczone znakiem wodnym?

na komputerze (laptopie, notebooku) PC i Mac

Aby czytać publikacje w formacie ePUB lub PDF, należy zainstalować na komputerze odpowiednie oprogramowanie, np. Calibre, Adobe Digital Editions lub Adobe Reader (tylko do plików PDF).
Na komputerach z systemem Windows 8.1 i 10 można zainstalować aplikację Publio.
Format Kindle (MOBI) można odczytać za pomocą programów Kindle for PC, Kindle for Mac, Mobipocket Reader lub Calibre.

na tablecie

Aby na tablecie czytać publikacje w formacie ePUB, PDF niezbędne jest zainstalowanie darmowej aplikacji :
- na system iOS - Publio, iBooks, Bluefire Reader,
- na system Android - Publio, Aldiko, Bluefire Reader, Moon+ Reader
- na system Windows 8 - Publio, Freda, FBReader
Dla posiadaczy sprzętu firmy Apple aplikacje są dostępne w sklepie AppStore, dla posiadaczy urządzeń z systemem Android w sklepie Google Play, dla posiadaczy urządzeń z Windows 8 w sklepie Marketplace.

na smartphonie

Posiadacze smartphone’ów typu iPhone (dotyczy to również iPodów Touch) mogą korzystać z aplikacji opisanych w odniesieniu do tabletów z systemem (iOS). Należy przy tym pamiętać, by mieć zainstalowaną najnowszą wersję oprogramowania systemowego.
Właściciele telefonów z systemem Android mogą korzystać np. z aplikacji Aldiko, Bluefire Reader. Na smartphonach z system Windows Phone 8 (8.1) ebooki można czytać korzystając z aplikacji Publio.

na e-czytniku

Ebooki (ePUB, PDF) ze znakiem wodnym, można wgrać do każdego czytnika przez podłączenie go do komputera za pomocą kabla USB.

na Kindle

Na czytnik Kindle przeznaczone są ebooki w formacie Kindle (MOBI). Zakupione ebooki można przenieść na Kindle za pomocą kabla USB podłączonego do komputera lub korzystając z programu Send to Kindle for PC, który wyśle plik na czytnik za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Jeżeli nasz Kindle został zarejestrowany w systemie Amazon, otrzymaliśmy unikatowy adres Kindle e-mail, na który można wysyłać pliki w formacie MOBI. Czytnik odbierze plik (musi mieć dostęp do sieci Wi-Fi) i zapisze go w swojej pamięci. Nasza platforma umożliwia wysłanie pliku bezpośrednio na Kindle e-mail z poziomu księgarni, zaraz po dokonaniu zakupu. Zobacz: Jak to działa?

IV. Jak słuchać audiobooków?

Zakupione audiobooki mogą być pobierane w formie pojedynczych plików (np. jeden rozdział) lub w formie całej książki. Mają one z reguły postać skompresowanego pliku w formacie ZIP, dzięki czemu zajmują mniej pamięci i szybciej się je pobiera. Do otworzenia skompresowanego pliku niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie, np. WinRar, WinZip, 7-Zip.

Urządzenia i programy do odsłuchiwania publikacji audio
Audiobooki można odsłuchiwać na komputerze PC, Mac oraz Linux za pomocą programów do odtwarzania dźwięków (np. Winamp, Real Player, Windows Media Player), w przenośnych odtwarzaczach multimedialnych przeznaczonych do odsłuchiwania plików w formacie MP3 oraz we wszelkich urządzeniach dostępnych na rynku, które są wyposażone w odtwarzacz MP3.

Najprostszym sposobem odsłuchiwania plików MP3 na urządzeniach firmy Apple (iPod, iPhone, iPad) jest korzystanie z aplikacji Publio, którą można bezpłatnie pobrać ze sklepu AppStore.
Innym sposobem jest korzystanie z aplikacji iTunes, którą można za darmo pobrać ze sklepu AppStore (www.apple.com/pl/itunes). Program umożliwia automatyczne zgrywanie plików i przetwarzanie ich do formatu dźwiękowego Apple’a. Szczegółowy opis programu znajduje się na stronie producenta. Audiobooka należy pobrać na komputer, rozpakować plik ZIP, następnie dodać do biblioteki programu iTunes na komputerze i w następnej kolejności po podłączeniu urządzenia mobilnego do komputera, zsynchronizować audiobooka poprzez program iTunes.

Zabezpieczenia audiobooków watermarkingiem transakcyjnym

Audiobooki w formacie MP3 są zabezpieczane – optymalną w ich przypadku – technologią watermarków transakcyjnych, dostarczaną przez Fraunhofer-Institut SIT. Dzięki tej technologii pobierane pliki można oznaczyć numerem transakcji, na skutek czego każda zakupiona kopia staje się unikatowa. Pozwala to – w przypadku wykrycia nielegalnej dystrybucji plików w internecie – na dotarcie do osoby, która dokonała zakupu produktu będącego przedmiotem nielegalnej dystrybucji.
Stosowane zabezpieczenie jest odporne na przetwarzanie do postaci analogowej (np. nagrywanie na mikrofon dźwięku z głośnika) lub konwersję do innego formatu audio. Oznakowane watermarkami audiobooki zachowują najwyższą jakość nagrania.
Liczba pobrań plików zabezpieczonych watermarkiem oraz liczba urządzeń, na które można wgrać pliki, jest nieograniczona.

V. Rejestracja i logowanie

Aby zarejestrować się w naszej księgarni, klikamy link Zarejestruj się (w prawym górnym rogu, powyżej sekcji Koszyk). Następnie wypełniamy formularz rejestracyjny. Jeżeli mamy konto w serwisie Facebook, możemy założyć konto z wykorzystaniem konta Facebooka – wystaczy kliknąć opcję "Zaloguj przez Facebook".

Aby zalogować się w księgarni Publio, klikamy link Zaloguj się (w prawym górnym rogu, powyżej sekcji Koszyk). Następnie na stronie, która się otworzy, wpisujemy swój adres e-mail oraz hasło. Po wykonaniu tych czynności uzyskujemy dostęp do funkcjonalności serwisu Publio.pl. Po pierwszym zalogowaniu się zachęcamy do uzupełnienia sekcji Mój profil. Ułatwi to odnalezienie naszego profilu innym użytkownikom serwisu, np. naszym znajomym.

Publio.pl umożliwia założenie dwóch rodzajów profili:
Prywatny – profil ten umożliwia podpisywanie recenzji wybranym „nickiem” oraz pozwala wyszukiwać znajomych z profilem publicznym i korespondować z nimi w module Poczta.
Profilu prywatnego nie można wyszukać – żadne dane podane w ustawieniach konta ani aktywności w serwisie nie będą publikowane. Profil nie jest widoczny w sekcji Społeczność.

Publiczny – profil ten umożliwia podpisywanie recenzji wybranym „nickiem” oraz pozwala wyszukiwać znajomych z profilem publicznym i korespondować z nimi w module Poczta.
Profil publiczny można wyszukać na podstawie adresu e-mail użytkownika. Informacje podane w ustawieniach konta użytkownika (data urodzin, płeć, miejscowość, zdjęcie), a także aktywności w serwisie będą publikowane.
Użytkownik z takim profilem może zakładać półki o charakterze publicznym i udostępniać je innym użytkownikom serwisu. Profil ten będzie widoczny w sekcji Społeczność.

VI. Wyszukiwanie i kupowanie e-publikacji

Poruszanie się po księgarni odbywa się w prosty i intuicyjny sposób. Z każdego poziomu serwisu mamy dostęp do głównego menu znajdującego się na górze strony, w którym zostały umieszczone dwa główne typy publikacji elektronicznych – ebooki oraz audiobooki. Ponadto każda z pozycji wydawniczych została przypisana do określonych kategorii tematycznych (ich lista znajduje się po lewej stronie głównego okna serwisu).

Poszukujemy konkretnego tytułu, autora, słowa kluczowego lub frazy z opisu pozycji wydawniczej: w nawigacji naszego serwisu znajduje się wyszukiwarka. Wpisujemy w nią słowa kluczowe, np. nazwisko autora lub frazę z opisu publikacji. Jeżeli chcemy zawęzić zakres wyszukiwania, używamy opcji Zaawansowane wyszukiwanie lub wybieramy kategorie rodzajowo-tematyczne, w których ma się odbyć wyszukiwanie publikacji.

Nie szukamy konkretnego tytułu, lecz interesuje nas określona kategoria rodzajowo-tematyczna: na stronie głównej naszej księgarni znajduje się lista Kategorie. Wybieramy z niej tę kategorię, która nas interesuje, i czekamy, aż system wyszuka przypisane do niej publikacje. Wybór możemy zawęzić, przeszukując dostępną ofertę według podkategorii. W wyszukiwaniu publikacji pomocna jest też Mapa kategorii, która pozwala przeglądać całą naszą ofertę według różnych kryteriów, np. według języka publikacji, nagrody przyznanej publikacji, współtwórców publikacji (lektor, tłumacz, ilustrator itp.).

Jak kupować?

Zakup z poziomu listy wyszukiwania

W tym celu klikamy ikonę koszyka. Po wykonaniu tej czynności wybrany przez nas tytuł zostanie umieszczony w koszyku, następnie wyświetli się panel z dwoma opcjami – "Kontynuuj zakupy" (powrót do księgarni) lub "Do kasy" (przejście na stronę płatności).

Wybranie przycisku "Do kasy" powoduje przejście do koszyka, gdzie można usunąć z publikacje, z których chcemy zrezygnować, umieścić je w schowku lub kupić niektóre z nich na prezent. Jeżeli mamy kod promocyjny, możemy wpisać go w pole tekstowe z etykietą "Wpisz kod promocyjny". Następnie klikamy napis "Przelicz", jeśli kod promocyjny będzie aktywny, na jego podstawie zostanie naliczony rabat. Ponadto w koszyku znajdują się jeszcze dwa przyciski – "Wróć do robienia zakupów" (powrót do księgarni) oraz "Do kasy" (przejście na stronę płatności).

Zakup z poziomu karty Produktu

"Do koszyka"– po kliknięciu tej ikony publikacja zostanie umieszczona w koszyku, następnie wyświetli się panel z dwoma opcjami – "Kontynuuj zakupy" (powrót do księgarni) lub "Do kasy: (przejście na stronę płatności).

"Dodaj do schowka" – jeśli nie zdecydowaliśmy się jeszcze na zakup publikacji, możemy umieścić ją w schowku. Zawartość schowka możemy sprawdzić w dowolnej chwili naszego pobytu w księgarni Publio.pl. Edycja schowka umożliwi nam usunięcie publikacji lub przeniesienie jej do koszyka.

"Kup na prezent" – jeśli chcemy podarować komuś publikację dostępną w ofercie księgarni Publio.pl, klikamy link o tej nazwie. Następnie wybieramy osobę z listy naszych znajomych lub – jeśli nie należy ona do społeczności serwisu – wpisujemy jej adres e-mail. Możemy tu również określić termin wysłania prezentu – aby obdarowywany otrzymał przesyłkę w dniu swojego święta – oraz napisać życzenia, które zostaną dołączone do prezentu. Następnie przenosimy publikację do koszyka. Procedura zapłaty jest taka sama jak przy zakupie innych e-publikacji.
Obdarowujący otrzyma komunikat potwierdzający realizację zamówienia, a obdarowany – wiadomość e-mail z linkiem do pobrania publikacji.

VII. Jak płacić za zakupy w Publio.pl

Po umieszczeniu interesujących nas publikacji w koszyku, możemy przejść do finalizowania zakupów. Z poziomu koszyka klikamy opcję "Do kasy". Jeśli nie jesteśmy zalogowani, będziemy mogli się teraz zalogować lub zarejestrować albo przeprowadzić szybką transakcję bez konieczności zakładania konta.

Na tym etapie zakupów możemy zażądać wystawienia faktury – jeśli jesteśmy zainteresowani tą możliwością, zaznaczamy odpowiednią opcję i wpisujemy dane.
Jeżeli faktura VAT ma zostać wysłana na adres inny niż adres na fakturze, należy wybrać opcję Rodzaj faktury: Standardowa - inny adres przesyłki.

Jeśli nie potrzebujemy faktury, przechodzimy do następnego kroku, klikając opcję "Płatność". Zostaniemy wtedy przeniesieni do serwisu eCard, w którym dokonamy płatności.

Serwis płatności (karty płatnicze, eprzelewy)

W serwisie eCard należy wybrać dogodną formę płatności i podać niezbędne do jej realizacji dane. Opłatę możemy uiścić na dwa sposoby – kartą płatniczą lub eprzelewem.

Karty płatnicze (Visa, MasterCard, American Express) aby dokonać płatności za pomocą karty płatniczej, w formularzu eCard należy podać następujące dane: numer karty, datę jej ważności, kod cvv2 lub cvc2. Autoryzacja trwa kilka sekund. Jeśli dane zostały podane prawidłowo i proces autoryzacji przebiegnie pomyślnie, do serwisu wpłynie należność za zakupione publikacje. Po potwierdzeniu dokonania płatności przez serwis eCard klient otrzyma powiadomienie z linkiem do pobrania publikacji.
Ważne! Kartą płatniczą można dokonać transakcji na kwotę powyżej 1 zł.

ePrzelewy – można ich dokonać za pośrednictwem banku, który współpracuje z serwisem eCard. Na stronie tego serwisu należy wybrać ikonę symbolizującą bank, w którym mamy założone konto. Wybierając płatność ePrzelewem zostaniecie Państwo przekierowani do serwisu transakcyjnego swojego banku. Po zalogowaniu się do swojego konta internetowego w banku otrzymacie Państwo gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy. Po zaakceptowaniu przelewu, wrócicie Państwo na strony internetowe sklepu.

Ważne
Przelew elektroniczny jest realizowany online, nie ma możliwości wprowadzania zmian do przelewu przygotowanego przez eCard! Akceptacja przelewu nie powinna być odkładana na późniejszy termin, przelew powinien być autoryzowany od razu po przekierowaniu na stronę banku. Każda nowa transakcja ma swój indywidualny numer przypisany do danego zamówienia.

Za pośrednictwem systemu eCard, w księgarni Publio.pl możemy realizować przelewy internetowe takich banków jak: LUKAS e-przelewy, Płacę z Bank Spółdzielczy, Toyota Bank (Pay Way), Płatności online Eurobank, Bank Pocztowy, mTransfer (mBank), Płacę z Inteligo (Inteligo), MultiTransfer (MultiBank), Przelew24 (Bank Zachodni WBK), Płać z Nordea (Nordea), Przelew z BPH (Bank BPH), Płacę z Meritum Bank, Płacę z iPKO (PKO BP), Pekao24 przelew, Płacę z Citi Handlowy, Płać z ING (ING Bank Śląski), LUKAS Bank SA, Millennium Płatności Internetowe (Bank Millenium SA), Kredyt Bank SA, Raiffeisen Bank Polska SA, Invest Bank SA, Deutsche Bank Polska SA, Płać z BOŚ Bank (Bank Ochrony Środowiska SA), Płacę z Alior Bankiem (Alior Bank SA).

Zabezpieczenia transakcji (SSL)

Serwis eCard gwarantuje bezpieczeństwo gromadzonych przez siebie danych. Jednym z narzędzi zapewniających bezpieczeństwo naszych pieniędzy jest 128-bitowy certyfikat SSL (Secure Socket Layer). Potwierdza on wiarygodność stron internetowych (serwerów WWW) oraz zapewnia poufność danych przesyłanych pomiędzy zabezpieczaną stroną WWW a komputerami osób ją odwiedzających. Certyfikat SSL wydany dla domeny zawiera informacje o jej właścicielu oraz adresie IP.

a) płatność typu "Szybki zakup"

„Szybki zakup” to nowa, bezpłatna usługa Publio. Dzięki niej Użytkownicy serwisu będą mogli w łatwy i szybki sposób realizować swoje zakupy bez konieczności podawania danych karty przy każdej transakcji.

Najczęściej zadawane pytania

1. Kto może skorzystać z usługi „Szybki zakup”?

Z usługi „Szybki zakup” skorzystać może osoba zarejestrowana i zalogowana w serwisie Publio, posiadająca kartę płatniczą Visa lub MasterCard (z wyłączeniem kart płatniczych dla których bank włączył dodatkowe zabezpieczenie 3DSecure).

2. Co zrobić, aby usługa „Szybki Zakup” została udostępniona Użytkownikowi?

Aby usługa „Szybki Zakup” została udostępniona Użytkownikowi, musi on zarejestrować kartę płatniczą w systemie Operatora płatności (firma eCard S.A.).

3. Gdzie zapisywane są dane karty płatniczej?

Dane karty płatniczej zapisywane są i przechowywane w systemie Operatora płatności. Użytkownik oraz jego karta płatnicza identyfikowani są za pomocą specjalnego ciągu znaków generowanych przez Operatora. Dane karty nie są więc zapisywane w systemie Publio.

4. Czy są jakieś ograniczenia w korzystaniu z usługi „Szybki Zakup”?

Użytkownik, w okresie jednego miesiąca od daty przeprowadzenia pierwszej transakcji za pomocą usługi „Szybki Zakup”, wykonać może 30 transakcji wykorzystujących tę usługę.

5. Czy usługa jest darmowa?

Za korzystanie z usługi Administrator serwisu nie pobiera żadnych dodatkowych opłat. Podczas procesu rejestracji karty płatniczej na przypisanym do karty rachunku Użytkownika dokonywana jest automatyczna blokada kwoty 1 zł. Blokada ta jest konieczna, aby system Operatora płatności mógł zidentyfikować Użytkownika i umożliwić mu dokonywanie kolejnych zakupów bez potrzeby ponownego wpisywania danych. Blokada ta wygasa automatycznie w ciągu kilku dni.

6. Kiedy można zrezygnować z usługi?

Użytkownik w dowolnym czasie może wyłączyć usługę w ustawieniach Profilu.

7. Czy rejestrowanie karty w systemie operatora eCard S.A. jest bezpieczne?

Rejestrowanie karty w systemie operatora eCard S.A. jest bezpieczne, ponieważ jest to sprawdzony i wiarygodny operator o wysokiej jakość świadczonych usług, zgodnie z normami międzynarodowych organizacji płatniczych Visa, MasterCard oraz American Express. Spółka jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, posiada kapitał zakładowy w wysokości 16 840 000,00 zł i działa jako agent rozliczeniowy nadzorowany przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego.


Szybki zakup krok po kroku

Przy każdym produkcie znajduje się nowy przycisk „Szybki zakup”

Szybki zakup

Po zarejestrowaniu się i zalogowaniu do sklepu guzik zmienia nazwę na „Skonfiguruj szybki zakup”, co w rzeczywistości oznacza zarejestrowanie karty płatniczej.

Szybki zakup

Kartę zarejestrować można także po wejściu w zakładkę „Mój profil” i następnie „Szybki zakup”.

Proces rejestracji karty to trzy etapy:
1) należy podać imię i nazwisko właściciela karty płatniczej (informacja zapisywana jest w systemie Publio)

Rejestracja karty


2) po przekierowaniu (bezpieczne, szyfrowane połączenie) na stronę operatora płatności eCard należy wybrać kartę płatniczą i podać jej dane (numer, datę ważności i kod CVC).

Rejestracja karty

Dane karty nie są zapisywane w systemie sklepu, są przechowywane w systemie płatniczym operatora – eCard.

3) Po zatwierdzeniu danych karty należy wrócić na stronę Publio i poczekać na zakończenie procesu rejestracji. Może to potrwać do kilkudziesięciu sekund. Po zarejestrowaniu karty powinien pojawić się poniższy widok. Kartę można w każdym momencie usunąć z systemu.

Rejestracja karty


Aby dokonać zakupu, wystarczy kliknąć w guzik „Szybki zakup"” przy produkcie. Następnie należy potwierdzić chęć dokonania zakupu w oknie dialogowym. Po kliknięciu TAK rozpoczyna się proces transakcji, pieniądze są blokowane na rachunku, a klient ma możliwość kontynuowania zakupów lub przejścia do biblioteki w celu pobrania publikacji.

b) ponowne opłacanie zamówienia i anulowanie zamówień nieopłaconych

Może zdarzyć się, że przy dokonywaniu płatności wystąpi błąd, np. zerwane połączenie internetowe, błąd przy wprowadzaniu loginu lub hasła do systemu bankowego itp. W takim przypadku płatność nie dochodzi do skutku a zamówienie otrzymuje status "Oczekiwanie na płatność". Jeżeli chcesz opłacić takie zamówienie należy złożyć je ponownie i przejść proces płatności.
Ważne! Zamówienia nieopłacone są automatycznie anulowane przez system po 10 dniach od daty złożenia zamówienia.
Wniesienie opłaty za e-publikację w promocyjnej cenie musi nastąpić w czasie obowiązywania promocji. Po wygaśnięciu promocji cena e-publikacji zaktualizuje się i niemożliwe będzie opłacenie takiego zamówienia. Aby kupić e-publikacje w promocyjnej cenie należy złożyć zamówienie i dokonać skutecznie płatności w czasie trwania promocji.

c) numer konta do opłacenia zamówienia

Płatność za zamówienie musi przejść przez operatora płatności, firmę eCard. Każde zamówienie otrzymuje w systemie eCard swój własny indywidualny numer konta, dlatego nie podajemy numeru konta do dokonania przelewu. Nie obsługujemy tradycyjnych przelewów bankowych.

VIII. Pobieranie publikacji

Po dokonaniu płatności zostaniesz przeniesiony do Publio.pl na stronę Moja biblioteka. Tutaj znajdują się informacje o statusie zakupionej przez nas publikacji: Oczekiwanie na płatność, Gotowe do pobrania (w przypadku ebooków), Przygotuj publikację (w przypadku audiobooków).

Ebooki, które mają tylko jeden format można od razu pobrać na swój komputer, klikając przycisk "Pobierz produkt". Jeżeli ebook ma więcej niż jeden format, kliknij przycisk "Przejdź do karty pobierania" i wybierz format w jakim chcesz pobrać plik.

Audiobooki wymagają oznaczenia plików watermarkiem transakcyjnym. Proces ten uruchamiamy, klikając przycisk "Przygotuj publikację". Czas wykonywania operacji watermarkowania możemy śledzić na pasku postępu. W zależności od rozmiaru plików – może on trwać do kilku minut. Po zakończeniu tego procesu możemy pobrać publikację audio. Pojedynczy audiobook, który zazwyczaj składa się z kilkudziesięciu plików MP3, można pobrać w całości lub ściągać pojedyncze pliki.

Audiobooki pobierane jako całość są skompresowane w formacie ZIP, dzięki czemu zajmują mniej pamięci, toteż ich transfer na komputer użytkownika jest szybszy. Aby otworzyć skompresowany plik, użytkownik musi dysponować odpowiednim programem (np. WinRar, 7-Zip, WinZip). Pobrane pliki należy rozpakować na dysku swojego komputera. Po dokonaniu tego procesu można je odsłuchiwać.

Gdy po dokonaniu płatności opuścisz Publio.pl, otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem zapłaty oraz z linkiem do pobrania kupionych publikacji.

Kolejne pobrania e-publikacji - na stronie Moja biblioteka (w sekcji Moje konto) możesz zainicjować kolejne (darmowe) pobranie plików kupionej publikacji. Tu również sprawdzisz, czy pobrałeś już daną publikację. Ze strony Moja biblioteka możesz przejść do widoku historii zamówień.

IX. Wszystkie formaty w jednej cenie

Cześć ebooków dostępnych w księgarni Publio.pl występuje jednocześnie w dwóch lub trzech formatach – ePub, Kindle (MOBI) i PDF. Dokonując zakupu ebooka otrzymujemy możliwość pobrania go w dowolnym formacie. Sami decydujemy jaki format jest dla nas wygodniejszy do czytania (w zależności na jakim urządzeniu chcemy czytać ebooka) i wybieramy go w „Mojej bibliotece” na karcie pobierania danego tytułu. Każdy z formatów możemy pobrać dowolną liczbę razy.

X. Jak kupować bez rejestracji

W księgarni Publio.pl możemy dokonać zakupów bez konieczności posiadania konta. Wystarczy, że w ścieżce zakupowej wybierzemy opcję „Nie mam konta i nie chcę się rejestrować” i w kolejnym kroku podamy swój adres e-mail (jest on niezbędny do wysłania linku do pobrania e-publikacji). Zachęcamy jednak do zarejestrowania się w serwisie – daje to dostęp do wszystkich funkcjonalności naszej platformy.

XI. Jak wysyłać plik na Kindle?

Ebooki w formacie "mobi" można:
- zgrać na czytnik Kindle za pomocą kabla USB - w tym celu należy pobrać plik "mobi" na swój komputer, zapisać na dysku, podłączyć czytnik kablem do komputera i przenieść plik z dysku komputera na czytnik
- przesyłać bezpośrednio na swój czytnik Kindle drogą emailową.

Do każdego zarejestrowanego urządzenia Kindle przypisany jest adres "Send-to-Kindle e-mail". Adres ten można sprawdzić w czytniku wchodząc w Menu -> Settings lub na stronie amazon.com, w zakładce Manage Your Content and Devices. Adres z reguły ma formę: [twoja .nazwa@Kindle.com]

Ebooki można wysyłać na swój "Send-to-Kindle e-mail" adres tylko z adresów dodanych do zakładki Approved Personal Document E-mail List. Tu można podać swój zwykły adres e-mail.

Jak wysłać ebooka w formacie "mobi" bezpośrednio z publio.pl na czytnik Kindle?

1. Na karcie pobierania produktu zaznacz format "Kindle (MOBI)".

2. Kliknij przycisk "Wyślij na Kindle"

3. Pojawi się okno, w którym podaj swój "Send-to-Kindle e-mail" oraz adres wysyłającego (pamiętaj, że adres wysyłającego musi być wpisany jako adres zaufany na Twoim koncie w Amazonie)

4. Po wpisaniu danych kliknij przycisk "Wyślij".

5. Sprawdź na swoim czytniku, czy ebook został pobrany (może to potrwać od kilku do kilkudziesięciu minut).

Jeżeli chcesz, aby każdy nowo zakupiony ebook w formacie Kindle (MOBI) był automatycznie wysyłany na czytnik, zaznacz opcję "Wysyłaj każdy kupiony produkt Mobi na Kindle".

Ważne!
Aby plik dotarł na czytnik musi on być podłączony do sieci WiFi.
Za pomocą "Wyślij na Kindle" można przesłać pliki nie przekraczające 50 MB, pliki o większym rozmiarze nie zostaną dostarczone na czytnik przez Amazon.
Usługa "Wyślij na Kindle" jest usługą dodatkową. Jej skuteczność jest uzależniona od technologicznych uwarunkowań firmy Amazon, za które e-księgarnia Publio - nie ponosi odpowiedzialności.

XII. Jak wysłać pliki na Dropbox?

Aby wysłać publikację na Dropbox, należy najpierw założyć konto w systemie Dropbox.

Dropbox to aplikacja i powiązana z nią usługa przechowywania plików na internetowym dysku oferowana przez Evenflow Inc. Usługa ta pozwala na przechowywanie i synchronizowanie plików pomiędzy różnymi komputerami lub kontami.
Oprogramowanie klienckie Dropbox jest dostępne dla systemów Windows, Mac OS X i Linux. Pozwala ono przenieść dowolny plik do katalogu Dropbox. Następnie plik ten jest synchronizowany z kontem, do którego dostęp można uzyskać z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej oraz aplikacji Dropbox.

Na Dropbox można wysyłać pliki w formacie ePUB, PDF, Kindle (MOBI) oraz MP3, pod warunkiem że ich rozmiar nie przekracza 180 MB.

Po wybraniu interesującego nas pliku klikamy przycisk Wyślij na Dropbox. Przenosi nas to na stronę autoryzacji w Dropboksie. Tam podajemy login i hasło do naszego konta Dropbox. Po poprawnym zalogowaniu się otrzymamy informację, że aplikacja Publio próbuje się połączyć z naszym kontem Dropbox. Klikamy wtedy przycisk Allow – umożliwi to księgarni przesyłanie plików na nasze konto Dropbox. Publikacje wysłane z Publio będą zapisywane na koncie Dropbox w katalogu o nazwie „Publio”.

XIII. Jak skonfigurować usługę Send-To-PocketBook?

1. W "Ustawieniach" swojego czytnika przejdź do opcji "Konto i synchronizacja"

2. Następnie wybierz "Send-To-PocketBook".

3. W kolejnym kroku zarejestruj się do usługi, podaj swój adres mailowy i hasło.
Ważne - podany adres służy jedynie do aktywacji usługi, nie będą na niego wysyłane żadne pliki.


4. Czekamy na aktywację usługi.

5. Na adres mailowy, podany przy rejestracji usługi, powinieneś otrzymać wiadomość, w której znajduje się link do aktywacji usługi.
Ważne - mail może przyjść z opóźnieniem nawet kilkunastu minut.
Kliknij w link aktywacyjny.

6. Zostaniesz przekierowany na stronę potwierdzającą aktywację usługi.
Znajdziesz tam również adres swojego czytnika, to właśnie na ten adres będziemy wysyłać pliki. Będzie to adres w domenie "@pbsync.com". To jest Twój adres do usługi Send-To-PocketBook, zapisz go lub zapamiętaj.

7. A tak będzie wyglądało to w ustawieniach Twojego czytnika.

8. Otrzymasz również mailowe powiedzenie aktywacji usługi i nadanie adresu Send-To-PocketBook.


9. Adres ten podaj w naszym sklepie, po zalogowaniu się w zakładce "Mój profil" > "Pobieranie" > "Konfiguracja wysyłki na PocketBook". Możesz także zdefiniować, czy chcesz abyśmy wysyłali pliki automatycznie po zakupie, można wskazać jaki format ma być wysłany dla danego typu publikacji (sugerujemy aby był to plik epub)


10. Bardzo ważne - pliki będą wysyłane z naszego sklepu z adresu "pocketbook(at)publio.pl", przy pierwszej wysyłce pliku będziesz musiał potwierdzić, że jest to adres zaufany, z którego mogą być wysyłane pliki na Twój czytnik.
Po wysłaniu pierwszego pliku sprawdź swoją skrzynkę pocztową (w tym także folder "Spam"), otrzymasz maila, w którym należy kliknąć na link "Dodaj do białej listy".

XIV. Prenumerata eprasy i powiadomienia o nowych numerach w prenumeracie

Jeżeli zamówiłeś czasopismo w prenumeracie możesz być e-mailowo informowany o nowych numerach w Twojej prenumeracie. Aby włączyć tę opcję należy, po zalogowaniu się na swoje konto, wejść w zakładkę "Moj profil" a następnie w "Ustawieniach osobistych" zaznaczyć "Informuj mnie o nowych numerach w prenumeracie".

Jest także możliwość automatycznego wysyłania kolejnych wydań e-prasy w formacie "mobi" na Kindle. Opcję tę można włączyć wchodząc na "Mój profil", następnie w zakładkę "Pobieranie" i w sekcji "Wyślij na Kindle" należy zaznaczyć opcję: "Automatycznie wysyłaj każde wydanie e-prasy w formacie mobi na Kindle"

XV. Pakiety cyfrowe Wyborczej

a) kupiłem "Pakiet prenumeraty cyfrowej Wyborczej". Jak mogę korzystać z prenumeraty Wyborczej w Publio.pl?

Na początek sprawdź, czy wykupiony Pakiet zawiera dostęp do Publio.pl, czyli do wydań na czytniki i w formacie pdf. Pakiety z takim dostępem to "Wyborcza Plus" i "Wyborcza Premium". Jeżeli wykupiłeś jeden z tych pakietów, wykonaj cztery proste kroki aby cieszyć się Gazetą Wyborczą na czytniku lub tablecie.

Proces łączenia kont

Przejdź do łączenia kont

b) dlaczego muszę założyć konto w Publio.pl, skoro mam już konto prenumeraty cyfrowej Wyborczej?

Konto w Publio jest niezbędne, żebyśmy mogli dostarczyć codzienne wydanie ”Gazety Wyborczej” na Twoją półkę .
Jeżeli nie masz konta w Publio.pl, założysz je w kilka minut. Jeżeli już je masz - połączymy je z Twoim kontem prenumeraty cyfrowej Wyborczej. Łączenie kont wykonuje się tylko raz i od tej pory Twoje prenumeraty cyfrowe Wyborczej będą automatycznie realizowane przez sklep Publio. Zapewniamy najwyższej jakości bezpieczeństwo i poufność w procesie łączenia kont..

c) jak połączyć konto w Publio.pl z kontem pakietów Gazety Wyborczej

Aby połączyć konta, przejdź na stronę łączenia kont i postępuj zgodnie z instrukcją.
Łączenie kont dotyczy użytkowników, którzy wykupili pakiet Wyborcza Plus lub Wyborcza Premium w ramach prenumeraty cyfrowej Wyborczej.

d) podczas łączenia kont nastąpił błąd. Nie wiem, co robić dalej.

Aby skutecznie połączyć konta, musisz być zarejestrowanym użytkownikiem Publio.pl i mieć opłaconą prenumeratę cyfrową Wyborczej. W pierwszym kroku sprawdź, czy podajesz właściwy login i hasło do tych kont - pytamy Ciebie najpierw o dane logowania do konta Publio.pl, następnie o dane logowania do konta prenumeraty cyfrowej Wyborczej. Pamiętaj - te dane mogą się różnić. Jeżeli nadal masz problemy z połączeniem kont, skontaktuj się z nami: pomoc@wyborcza.pl.

XVI. Zarządzanie e-publikacjami na półkach

Zakupione publikacje możemy umieszczać we własnej wirtualnej biblioteczce. Funkcjonalność ta jest dostępna na stronie Moje półki (w sekcji Moje konto); mogą korzystać z niej tylko zarejestrowani użytkownicy serwisu Publio.pl.

Tworzenie nowych półek

Jeśli chcemy zarządzać publikacjami na naszych półkach, logujemy się do serwisu, a następnie z paska znajdującego się poniżej górnego menu wybieramy opcję Moje półki. Pojawi się wówczas ekran z naszymi półkami. Nowe półki tworzymy za pomocą przycisku Dodaj nową półkę. W oknie edycji, które otworzy się po kliknięciu tego przycisku, wpisujemy nazwę swojej półki oraz wybieramy jedną z opcji jej wyświetlania (w zależności od posiadanego profilu): Publiczna (oznacza, że wszyscy użytkownicy serwisu będą mogli oglądać jej zawartość), Prywatna (oznacza, że nikt poza nami nie będzie widział jej zawartości). Dokonany wybór zatwierdzamy, klikając przycisk Zapisz. W opisany powyżej sposób możemy definiować dowolną liczbę półek. Półkę Publiczna mogą utworzyć tylko ci użytkownicy, którzy mają profil Publiczny.

Umieszczanie publikacji na półkach

Na stronie Moje półki, w prawej jej części, znajduje się sekcja Zakupione publikacje. Jeśli chcemy którąś z nich umieścić na jednej ze swoich półek, przeciągamy ją tam za pomocą myszy. Daną publikację można dodać tylko raz do tej samej półki. Natomiast tę samą publikację można umieścić na kilku różnych półkach (np. prywatnej i publicznej).

Edycja półki

Półkę można usunąć lub edytować (np. zmienić jej nazwę, przesunąć ją w górę lub w dół, zwinąć lub rozwinąć). Czynności tych dokonujemy za pomocą przycisków umieszczonych w prawym rogu każdej półki. Strzałki umożliwiają przesuwanie półek w górę lub w dół tak, aby dostosować ich rozmieszczenie do indywidualnych preferencji użytkownika. Przycisk Zmień służy do przemianowania półki lub zmiany jej statusu: Prywatna, Publiczna. Jeśli chcemy usunąć półkę, klikamy przycisk i potwierdzamy powzięty przez nas wybór.

XVII. Aplikacja Publio

Czytanie ebooków i eprasy oraz odsłuchiwanie audiobooków kupionych na Publio.pl jest teraz jeszcze łatwiejsze. Dzięki aplikacji mobilnej Publio masz dostęp do swojej biblioteki wszędzie tam, gdzie zechcesz, wystarczy smartfon lub tablet.

Aplikacja dostępna jest na urządzenia z systemem iOS (od 5.1) , Android (od 4.0), Windows 8 oraz Windows Phone 8.

Pobierz i zainstaluj aplikację Publio, zaloguj się, podając swój login i hasło do konta w Publio.pl. Jeżeli jeszcze nie masz konta, a chcesz korzystać z aplikacji zarejestruj się w naszym sklepie. Możesz to zrobić bezpośrednio w aplikacji (tylko w wersji na Androida, Windows 8 i Windows Phone 8).

Po zalogowaniu się aplikacja pobierze Twoją bibliotekę. Od tej pory każda publikacja kupiona na Publio.pl automatycznie będzie pojawiać się na półce w aplikacji.

Półka aplikacji podzielona jest na:
- "Ostatnie" – tu znajdują się ostatnio otworzone ebooki
- "Ebooki" – lista e-booków i minibooków z biblioteki na Publio
- "Eprasa" – lista tytułów eprasy z biblioteki na Publio
- "Audiobooki" - lista audiobooków z biblioteki na Publio - "Moje książki" – pliki zewnętrzne (epub, pdf) dodane do aplikacji z dysku urządzenia, z wiadomości mailowej lub np. konta Dropbox

Publikacje na półce można sortować wg daty zakupu, otworzenia w aplikacji, autora, tytułu - rosnąco/malejąco.

Aby rozpocząć czytanie/słuchanie publikacji, należy ją pobrać na dysk urządzenia. W tym celu dotknij wybranej pozycji, co rozpocznie proces pobieranie pliku.

Jeżeli publikacja jest w formacie epub i pdf, podczas jej pobierania w aplikacji, zostaniesz zapytany o format, w jakim chcesz, aby została pobrana. Jeżeli wybierzesz format epub, po otworzeniu książki wciąż będziesz miał możliwość pobrania formatu pdf.

Pobraną publikację można otworzyć i czytać.

Dotknięcie w lewą/prawą krawędź ekranu powoduje przejście do poprzedniej/następnej strony publikacji.

W trakcie czytania możesz wywołać menu czytnika.

Formatowanie tekstu publikacji.

Najważniejsze funkcjonalności czytnika to:
- intuicyjna nawigacja po treści książki dzięki interaktywnemu spisowi treści,
- możliwość dostosowania wyglądu tekstu do indywidualnych potrzeb: zmiana rozmiaru i kroju czcionki, wielkości marginesów i interlinii,
- wybór trybu czytania (dzienny/nocny),
- możliwość zmiany jasności ekranu,
- praca w orientacji poziomej i pionowej,
- czytanie książek w wersji przygotowanej przez wydawcę, z zachowaniem charakterystycznego układu tekstu i graficznych wyróżnień,
- łatwe tworzenie zakładek,
- możliwość powiększania zdjęć.

Logowanie w aplikacji kontem Facebook.
Jeżeli na www.publio.pl logujesz się korzystając z konta Facebook i chcesz zalogować się w aplikacji, prosimy:
- wejść na www.publio.pl
- zalogować się
- przejść do zakładki "moje konto" (w górnym menu sklepu)
- w opcjach konta należy wybrać "Mój profil" i w zakładce "Zmień typ konta" dodać hasło do konta Facebook
- z tym hasłem można już logować się w aplikacji



Zobacz jak korzystać z aplikacji (wersja na system Android):



Masz prenumeratę Gazety Wyborczej na Publio.pl lub w pakiecie cyfrowym? Pobierz aplikację i czytaj codziennie Gazetę bez konieczności pobierania i przesyłania na urządzenie, aplikacja automatycznie synchronizuje Twoją bibliotekę i pobierze każde nowe wydanie.

Chcesz szybko i łatwo kupować nowości i bestsellery ebookowe? Wejdź na Publio.pl, zarejestruj swoją kartę płatniczą i kupuj w aplikacji (Android, Windows 8, Windows Phone 8) jednym kliknięciem w opcji "Szybki zakup".

Ważne:
- aplikacja nie obsługuje ebooków zabezpieczonych DRM
- Gazeta Wyborcza dostępna jest tylko w formacie epub
- aplikacja nie obsługuje synchronizacji półki oraz pozycji czytanych publikacji pomiędzy różnymi urządzeniami
- aplikacja na urządzenia z systemem Android nie ma opcji zaznaczania cytatów i robienia notatek

XVIII. Reklamacje, rezygnacje i zwroty pieniędzy

Reklamacje

1. Każdy Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące wszelkich usług wymienionych w Regulaminie Sklepu (w tym wad i usterek Plików). Reklamacje powinny być składane:
1.1. pocztą elektroniczną – na adres: kontakt@publio.pl;
1.2. listownie – na adres: Agora SA, Publio.pl, ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa, z dopiskiem „Reklamacja”.
2. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia otrzymania. O rozstrzygnięciu reklamacji Administrator poinformuje Użytkownika – pocztą elektroniczną – na adres e-mail, z którego nadesłana została reklamacja; listownie – zgodnie z adresem podanym przez Użytkownika w reklamacji złożonej listownie.
3. Administrator zapewnia ponadto dostępność w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach 9–17 infolinii (22) 555 54 05, za pośrednictwem której konsultant Administratora będzie na bieżąco przyjmował zastrzeżenia i uwagi dotyczące funkcjonowania Serwisu. Koszt połączenia – zgodny z taryfą operatora.

Rezygnacje

4. Z zastrzeżeniem postanowień punktów 4.1. i 4.2., w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy na Sprzedaż Pliku Użytkownik może odstąpić od tej umowy poprzez złożenie pisemnego oświadczenia przesłanego na adres Administratora, przy czym:
4.1. jeżeli Plik został pobrany przez Użytkownika – Użytkownik traci prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w ust. 4 (zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 5 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny – Dz.U. z 2000 r., nr 22 poz. 271 z późn. zm).
4.2. uprawnienie, o którym mowa w ust. 4 przysługuje wyłącznie konsumentom.
5. W celu rezygnacji z pliku prześlij pisemne oświadczenie o treści: „Rezygnuję z następujących plików: ... ,zakupionych z adresu e-mail: ....”.
Oświadczenie należy przesłać listem na adres: Agora SA, Publio.pl, ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa, z dopiskiem „Rezygnacja Publio”. O zachowaniu terminu decyduje data nadania pisma.
6. Zwrot pieniędzy, w przypadku pozytywnie rozpatrzonej rezygnacji, zostanie wykonany w okresie nie dłuższym niż 14 dni, od dnia przyjęcia rezygnacji, wyłącznie w formie przelewu na rachunek bankowy z którego została dokonana płatność.

XIX. Wymagania systemowe platformy Publio.pl

Aby użytkownicy naszego serwisu mogli w pełni wykorzystywać funkcjonalności księgarni Publio.pl, używana przez nich przeglądarka powinna należeć do jednej z poniższych grup:
– Firefox 35 lub nowszy;
– Internet Explorer 10 lub nowszy (nie obsługujemy IE w wersji poniżej 10)
– Opera 32 lub nowszy;
– Chrome 40.x lub nowszy.
Ponadto powinni korzystać z przeglądarki internetowej obsługującej XHTML z włączoną obsługą skryptów JavaScript oraz akceptacją ciasteczek (cookies). Są to informacje tekstowe zapisywane na dysku twardym komputera użytkownika. Korzystanie z nich jest całkowicie bezpieczne, a serwisowi pozwala na spersonalizowanie oferty i świadczenie usług na wysokim poziomie. Optymalna rozdzielczość ekranu, jaką zalecamy, to 1024 × 768 pikseli