Typ publikacji

Wydawca

Cena

Rodzaje publikacji

Format

Romain Rolland - liczba pozycji (2)

ur. 29 stycznia 1866, Clamecy (Francja)
zm. 30 grudnia 1944, Vézelay (Francja)

Francuski pisarz. Odebrał staranne wykształcenie. Uczęszczał do elitarnego liceum Louis-le-Grand, w którym uczył się też Paul Claudel. Studiował historię w École normale supérieure i przebywał na stypendium w Rzymie. W 1892 r. rozpoczął pracę nad dwoma pracami doktorskimi. Dwa lata później obronił pierwszy w historii Sorbony doktorat z dziedziny muzykologii i objął (stworzoną specjalnie dla niego) katedrę muzykologii na tym uniwersytecie. Później, po uzyskaniu tytułu doktora historii sztuki, podjął pracę wykładowcy w École Normale Supérieure.
W latach 1904–12 pracował nad dziesięciotomową powieścią rzeką „Jan Krzysztof”. W 1919 r. wydał „Colas Breugnon” – kolejną powieść, będącą swoistym manifestem pacyfistycznej i hedonistycznej postawy. W 1913 r. otrzymał Wielką Nagrodę Akademii Francuskiej oraz literacką Nagrodę Nobla.

Widok:
Na stronie:
Audiobook

Colas BreugnonColas Breugnon

Romain Rolland

Staruszek Colas wiele przeżył, ale nadal wierzy w dobro świata. „Nie ma smutnego czasu, są tylko smutni ludzie” –powtarza sobie, a swoją historią uwodzi kolejne pokolenia sfrustrowanych malkontentów.

Staruszek Colas wiele przeżył, ale nadal wierzy w dobro świata. „Nie ma smutnego czasu, są tylko smutni ludzie” –powtarza sobie, a swoją historią uwodzi kolejne pokolenia sfrustrowanych malkontentów.

Ebook

Teatr ludowyTeatr ludowy

Romain Rolland

Manifest artystyczny, który szczególnym zainteresowaniem cieszył się u postępowych reżyserów w latach 30., 40. i 50. minionego wieku. Jeden z tekstów okresu teatralnej awangardy podejmujących próbę reformy nie tylko organizacji teatru, ale także jego estetyki.

Teatr ludowy Romain Rolland Seria: „Theatroteka” Wydawca: Wydawnictwo słowo/obraz terytoria MOBI (w wersji papierowej 224 strony)

Manifest artystyczny, który szczególnym zainteresowaniem cieszył się u postępowych reżyserów w latach 30., 40. i 50. minionego wieku. Jeden z tekstów okresu teatralnej awangardy podejmujących próbę reformy nie tylko organizacji teatru, ale także jego estetyki.