Ebook

Shadery

Zaawansowane programowanie w GLSL

Format:
39,90 zł
Skonfiguruj szybki zakup Do schowka

Shadery - Opis

Książka zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi niezbędnik dla każdego, kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.

Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.
Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej.
Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Z podręcznika dowiesz się:
– Czym są shadery – jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej.
– Jak programować potok renderujący.
– Na czym polega i jak działa teselacja
– Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader).
Aby w pełni skorzystać z podanych informacji, powinieneś znać:
– API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym.
– Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej.

Shadery - Informacje szczegółowe

Shadery - Opinie i Komentarze

Podobne publikacje

Ebook

Windows 10Windows 10

Dawid Borycki

Podręcznik dla programistów. Omawia na wielu przykładach techniki tworzenia aplikacji UWP.

Podręcznik dla programistów. Omawia na wielu przykładach techniki tworzenia aplikacji UWP.

Ebook

Grafika 3D czasu rzeczywistegoGrafika 3D czasu rzeczywistego

Jacek Matulewski

Omówienie wersji OpenGL od 3.3 wzwyż zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy ze starego OpenGL chcą „się przesiąść” na nowego.

Omówienie wersji OpenGL od 3.3 wzwyż zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy ze starego OpenGL chcą „się przesiąść” na nowego.

Ebook

To żyje! Sztuczna inteligencjaTo żyje! Sztuczna inteligencja

Toby Walsh

Dokąd technologie SI zaprowadzą nas w przyszłości? Czy myślące maszyny zniszczą nasze miejsca pracy? Czy rozwój SI zagrozi egzystencji ludzi? Toby Walsh zabiera nas w podróż przez historię sztucznej inteligencji i pokazuje, jak już zmieniła nasze społeczeństwo, gospodarkę i nas samych. Prezentuje również dziesięć przepowiedni dotyczących osiągnięć SI w 2050 r.

Dokąd technologie SI zaprowadzą nas w przyszłości? Czy myślące maszyny zniszczą nasze miejsca pracy? Czy rozwój SI zagrozi egzystencji ludzi? Toby Walsh zabiera nas w podróż przez historię sztucznej inteligencji i pokazuje, jak już zmieniła nasze społeczeństwo, gospodarkę i nas samych. Prezentuje również dziesięć przepowiedni dotyczących osiągnięć SI w 2050 r.

Ebook

Programowanie wieloplatformowe...Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3

Bartosz W. Warzocha

Kompleksowy i wyjątkowy przewodnik po wxWidgets. Publikacja skierowana do wszystkich programistów C++, także tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie programowania GUI i programowania wieloplatformowego.

Kompleksowy i wyjątkowy przewodnik po wxWidgets. Publikacja skierowana do wszystkich programistów C++, także tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie programowania GUI i programowania wieloplatformowego.

Ebook

JavaJava

Krzysztof Barteczko

Książka omawia konstrukcje oraz wybrane narzędzia języka Java przydatne we wszystkich rodzajach praktycznego programowania.

Książka omawia konstrukcje oraz wybrane narzędzia języka Java przydatne we wszystkich rodzajach praktycznego programowania.

Informacje o formacie
ePUB zabezpieczony znakiem wodnym (bez DRM)

Książki tworzone w tym formacie nie mają podziału na strony. Główną zaletą publikacji ePUB jest automatyczne dopasowanie się do szerokości ekranu urządzenia, na którym są wyświetlane. Dzięki temu przewijamy tekst tylko w górę lub w dół. Format ten sprawdza się w urządzeniach mobilnych, wyposażonych zazwyczaj w niewielki ekran.

Można go przeczytać na:
- e-czytniku,
- tablecie *,
- smartphonie *,
- komputerze **.

* z zainstalowaną aplikacją obsługującą pliki typu ePUB
- dla systemu Android (Publio, Aldiko, Bluefire Reader)
- dla systemu iOS (Publio, iBooks, Stanza, Bluefire Reader)

** z zainstalowanym programem obsługującym pliki typu ePUB (np. Adobe Digital Editions, Calibre)


UWAGA!
Jeżeli książka występuje w formacie Kindle (MOBI) i ePUB, w jednym zakupie otrzymasz obydwa formaty. Wybór formatu następuje na karcie pobierania książki.
Informacje o formacie
MOBI zabezpieczony znakiem wodnym (bez DRM)

Najlepszy format na Kindle!

E-book w formacie MOBIPOCKET można pobrać przede wszystkim na czytnik Kindle.
Czytanie książek w formacie MOBI na innych urządzeniach elektronicznych (np. e-czytnik, tablet, smartphone, komputer) jest możliwe, pod warunkiem że zostaną one wyposażone w odpowiednie oprogramowanie, np. Kindle for PC, MobiPocket Reader.

UWAGA!
Jeżeli książka występuje w formacie Kindle (MOBI) i ePUB, w jednym zakupie otrzymasz obydwa formaty. Wybór formatu następuje na karcie pobierania książki.