Nagroda dla najlepszego opowiadania grozy na Słowacji! Jozef Karika – mistrz słowackiego horroru – po raz kolejny w kapitalnej formie! Wielbiciele „Strachu”, „Szczeliny” i „Ciemności” nie mogą przeocz...
Wyczulony na absurd obserwator codziennych sytuacji, „trochę Mrożek, trochę Gombrowicz naszej kinematografii”. Pokazywał polskie losy z perspektywy doświadczeń zwykłych ludzi. Stanisław Zawiśliński pr...
Biograficzna opowieść o sile wyobraźni i pracowitości trzech pokoleń rodziny Wedlów, którzy z małej cukierni stworzyli nowoczesne czekoladowe imperium.
Część 1. tomu VII „Historii Muzyki Polskiej”. Omawia sytuację kultury muzycznej od okupacji do roku 1975 i charakteryzuje najważniejsze zjawiska tego czasu: neoklasycyzm, dodekafonię i sonorystykę.
Czwarty tom „Historii Muzyki Polskiej” pióra jednego z najznakomitszych znawców muzyki polskiej okresu klasycyzmu i wczesnego romantyzmu. Stanowi ukoronowanie badań naukowych Aliny Nowak-Romanowicz.
Sylwetki ponad pięćdziesięciu kawalerów Orderu Uśmiechu - osób oddanych swoim pasjom, uśmiechniętych i życzliwych, dla których zawsze najważniejszy był drugi człowiek.
Próba rekonstrukcji historycznych wydarzeń, jakie rozegrały się zarówno na terenie kopalni „Wujek”, jak i w najbliższej jej okolicy w pierwszych dniach stanu wojennego.
Część druga tomu VII „Historii Muzyki Polskiej”. Opisuje sytuację kultury muzycznej od czasów PRL do schyłku XX w. Autor szeroko omawia późny modernizm i postmodernizm w polskiej muzyce współczesnej.
Monografia, która konfrontuje polskie tradycje klasyczno-romantyczne z modernizmem oraz prezentuje zjawisko neoklasycyzmu w rodzimej twórczości muzycznej XX wieku.
Monografia omawiająca życie muzyczne Warszawy w dobie romantyzmu. Autorka w oparciu o szereg dokumentów epoki przedstawia stolicę, która mimo napiętej sytuacji politycznej tętni muzyką.
Druga cześć tomu „Romantyzm” cyklu „Historia Muzyki Polskiej”. Pokazuje, z jakich tradycji czerpali polscy kompozytorzy i omawia ich dokonania na polu opery, pieśni i kantaty.
Omówienie zagadnień życia muzycznego oraz twórczości kompozytorów polskich i obcych działających stale lub przez długi czas na ziemiach polskich w dobie romantyzmu.
Publikacja Aliny Mądry opisuje życie muzyczne w Polsce od 1697 roku do upadku Rzeczypospolitej, skupiając się na katolickich ośrodkach kultu religijnego.
Drugi tom „Historii muzyki polskiej”. Katarzyna Morawska, znawczyni muzyki dawnej, przedstawia kulturę muzyczną w Polsce XVI wieku oraz twórczość wokalną i wokalno-instrumentalną tego okresu.
Najobszerniejsze syntetyczne przedstawienie dziejów kultury muzycznej w Polsce od czasów prehistorycznych do restytuowania królestwa w dobie Władysława Łokietka.