Stosunek kina czechosłowackiego do męskiej nagości i seksualności – w tym zwłaszcza sposób, w jaki przenoszono na ekran (i sublimowano) fantazmaty homoseksualne – nieintencjonalnie odkrywa „odwrotną s...
Czwarta część wielotomowej „Historii kina”, przygotowanej i zredagowanej przez zespół badaczy z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Po „Kinie niemym”, „Kinie klasycznym” i „Kinie epoki nowofalowej” przedmio...
Publikacja zawiera opis i analizę dorobku jednego z najwybitniejszych polskich dokumentalistów. Światowy rozgłos i uznanie przyniosła Fidykowi „Defilada”, a sławę ugruntowały takie filmy, jak: „Karnaw...
Kolejny tom w serii poświęconej adaptacjom filmowym literatur narodowych. Autorzy niniejszego zbioru analizują wybrane utwory literatury australijskiej – zarówno klasycznej, z przełomu XIX i XX wieku,...
Przekrojowa, krytyczna monografia filmografii Stanley’a Kubricka. Autor prezentuje twórczość reżysera „Mechanicznej pomarańczy”, rekonstruuje źródła inspiracji artysty, pokazuje jego filmy na tle inny...
Oryginalna propozycja spojrzenia na procesy zachodzące współcześnie w obszarze filmowej popkultury. Zawiera opisy mechanizmów miłośników kina popularnego. Publikacja przeznaczona dla czytelników komik...
O związkach niebezpiecznych filmu i literatury, o sięganiu przez twórców filmowych po inspiracje literackie i mniej lub bardziej udanych scenariuszach mających swe źródło w powieściach, opowiadaniach,...
Książka o kinie – o jego twórcach, dziełach i bohaterach – zanurzonym w technologicznych, filozoficznych, naukowych i – najszerzej – kulturowych przemianach współczesności.
Propozycja estetyczno-ontologicznej wykładni filmów Wernera Herzoga, oparta na analizie takich dzieł słynnego reżysera jak m.in.: „Fata Morgana”, „Zagadka Kaspara Hausera”, „Stroszek”, „Woyzeck”.
Podręcznik, który podejmuje próbę uporządkowania i omówienia wszystkich liczących się teorii filmu. Imponujący zasięgiem przegląd zmian podejścia teoretyków do przedmiotu ich badań.