Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz doktor nauk humanistycznych, którym została w 2007 r. na podstawie pracy „Edukacja zdrowotna rodziców w prenatalnym okresie życia dziecka”. Dyplomowana położna (ukończyła Medyczne Studium Zawodowe, Wydział Położnych, 1998). Adiunkt w zakładzie Pedagogiki Ogólnej, Instytutu Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego. Prowadzi zajęcia z zakresu edukacji zdrowotnej, biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania, wspierania rozwoju dziecka, psychopedagogiki prenatalnej.
Jej zainteresowania naukowe z pogranicza pedagogiki i medycyny koncentrują się wokół prenatalnego i perinatalnego okresu w życiu rodziny. Jest inicjatorką i współorganizatorką wielu konferencji naukowych, w tym trzech interdyscyplinarnych gromadzących przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych: pedagogów, psychologów, lekarzy i położne, socjologów, terapeutów, duchownych. Aktywnie uczestniczy w konferencjach organizowanych dla położnych i rodziców, szkoli też położne z całego kraju. Angażuje się w działalność pedagogiczną w środowisku lokalnym. Prowadzi cykliczne wykłady dla młodzieży na antenie Radia „PLUS”. Współpracuje z Okręgową Izbą Pielęgniarek i Położnych Województwa Opolskiego. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Położnych, Fundacji „Rodzić po ludzku” i „Dobrze urodzeni”.
W jej dorobku naukowym znajdują się następujące publikacje: „Ciąża zagadnieniem biomedycznym i psychopedagogicznym” (2008), „Optymalizacja porodu – zagadnienie interdyscyplinarne” (2008), „Niepłodność – zagadnienie interdyscyplinarne” (2009), „Domowe narodziny. Fanaberia szaleńców czy powrót do normalności?” (2010), „Dziecko – aktywny uczestnik porodu. Zagadnienie interdyscyplinarne” (2010).