Aspekt etyczny czy moralny stanowi integralny element treści pojęcia zarządzanie, wymagający uwzględniania we wszystkich działaniach gospodarczych. W prezentowanej publikacji czytelnik znajdzie odpowiedź na pytanie, co to jest etyka biznesu. Dowie się również:
– czy i w jakim zakresie moralność ma zastosowanie w zabieganiu o to, by gospodarka dobrze służyła tym, co ją uprawiają, i tym, do których mają być kierowane efekty działalności gospodarczej;
– na jakiej drodze cel ten osiągnąć;
– jak rozpoznać, co jest, a co nie jest dobrym stosowaniem zasad etycznego biznesu;
– co jest w tym zakresie iluzją, a co rzeczywistą możliwością, pozostającą w zasięgu realnego działania i oddziaływania firm;
– na ile rynek jest bezwzględnym władcą wszystkiego i wszystkich, dyktującym postępowanie biznesowe, na ile zaś i w jakich obszarach to my jesteśmy współkreatorami praw, jakie nim kierują i tworzą jego kształt.