Praktyczny poradnik dla nauczycieli języka polskiego jako obcego/drugiego, a szczególnie dla młodych lektorów, rozpoczynających zawodową karierę, zarówno polonistów, jak i neofilologów.
Zbiór tekstów specjalistycznych dotyczących nauczania języka polskiego jako obcego. Książka adresowana do nauczycieli języka polskiego jako obcego, a także do osób, które chciałyby nimi zostać.
Wybór prac młodych naukowców dotyczących nowego spojrzenia na glottodydaktykę polonistyczną – jak kształtują się nowoczesne standardy nauczania języka polskiego jako obcego?
Kto i na jakich zasadach może zdobyć certyfikat znajomości języka polskiego? Poradnik odpowie na wszystkie pytania z zakresu certyfikacji języka polskiego.
Bardzo atrakcyjny merytorycznie i wizualnie podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców, dzięki któremu uczący się poznają zarówno język, jak i realia kulturowe.
„Kto czyta, nie błądzi” to podręcznik z ćwiczeniami rozwijającymi i doskonalącymi sprawność czytania oraz strategie pracy z tekstem dla obcokrajowców uczących się języka polskiego.
Książka gromadzi argumenty dyskusji na temat obecności kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego, która przetoczyła się w Polsce na przełomie wieków.