„Kto zabrał mój ser?” to prosta i zarazem mądra, alegoryczna opowieść, odkrywająca najgłębsze prawdy o zmianach dokonujących się w naszym życiu. „Ser” jest tutaj metaforą wszystkiego, czego pożądamy w życiu – dobrej pracy, zdrowych związków z innymi ludźmi, majątku, zdrowia czy spokoju duchowego.
Co sprawiło, że tytuł ten gościł wiele tygodni na pierwszych miejscach list bestsellerów tak poczytnych pism jak: „The New York Times”, „Wall Street Journal”, „USA Today”? Odpowiedź zawiera się w jednym zdaniu: jasne, pełne mocy przesłanie wypływające z tej książki – „to nieprawda, że zmiany są najważniejsze. Po prostu nic innego nie jest ważne. Otwórz się na zmiany, nie walcz z nimi”.
Ta książka jest prostą i łatwą do odczytania mapą, której możemy użyć, szukając drogi wiodącej nas do rozwiązania osobistych problemów związanych ze zmianami w naszym życiu.
„Kto zabrał mój ser?” Spencera Johnsona stała się książką niemalże kultową. Sprzedała się w niewiarygodnym łącznym nakładzie 10 000 000 egzemplarzy, a publicysta czasopisma „Time” Walter Kirn nazwał ją „literacką podwaliną nowej ekonomii”. Opracowanym w oparciu o nią programem szkoleniowym Cheese Experience objęto zarządy i grupy menedżerskie wielu renomowanych firm takich jak: Chase Manhattan, Procter and Gamble, General Motors, Kodak, Marriott, Citibank, Hewlett-Packard, Hardford Insurance, IBM, Time-Warner, Xerox.