Czy kiedy mówimy w obcym języku, jesteśmy sobą? Czy motywacja do nauki języka ma związek z jej skutecznością? Dlaczego w innym języku tak trudno wyrażać uczucia? Czy języka obcego można się nauczyć w ...
Książka pokazuje, jak zmienia się proces czytania i pisania w dobie komputerów. Henning Lobin, profesor językoznawstwa stosowanego i lingwistyki komputerowej, z pasją opowiada o skutkach komputeryzacj...
Jak to się stało, że spośród dziesiątków tysięcy gatunków jedynie ludzie opanowali zdolność mówienia? I dlaczego, mając tę wyjątkową umiejętność, zdajemy się robić z niej tak mały użytek? Robin Dunbar...
Od gaworzenia do dziedzictwa wieży Babel, od języków judaizmu i islamu do koncepcji martwego języka – „Echolalie” zapraszają nas do refleksji nad naturą zwierzęcia, które mówi i zapomina.
Referaty z zakresu literatury, kultury, komparatystyki, translatologii, glottodydaktyki oraz lingwistyki, wygłoszone na IV Kongresie Polonistyki Zagranicznej (2008).
Książka prezentuje interdyscyplinarne dociekania na temat ludzkiego umysłu, które ukazują „biologię świadomości” oraz pozwalają budować obraz człowieka jako bytu mózgowego i cielesnego.
Opracowanie łączące dokonania rodzimej glottotydaktyki z najnowszymi badaniami i teoriami francuskich pedagogów. Autorkę zajmują działania twórcze w zakresie nauczania i uczenia się języka obcego.
Publikacja obejmująca szeroko pojętą problematykę komunikacji międzyludzkiej. Omawia m.in. pojęcia takie jak akt mowy, komunikacja i komunikowanie interpersonalne.