Książka Tomasza Huka wpisuje się w toczący się obecnie dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Autor ukazuje szerokie spektrum zastosowania mediów w procesach dydaktyczno-wychowawczych, nie pomija przy tym możliwości ich negatywnego wpływu na dzieci i młodzież.
Monografię rozpoczyna przegląd rodzajów mediów i analiza pedagogicznych aspektów ich wykorzystania. Następnie autor przechodzi do treści edukacji medialnej, które można znaleźć w obowiązującej podstawie programowej przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, oraz warunków i sposobów ich realizacji. Wiele miejsca w publikacji poświęca roli mediów w procesie dydaktycznym i w wychowaniu młodych ludzi. Książkę kończy rozdział na temat promocji i informacji edukacyjnej w szkole. Problematyka ta nie jest zbyt często charakteryzowana w literaturze pedagogicznej, gdyż wiąże się głównie z procesem organizacyjnym. Przedstawione treści oscylują wokół zagadnień z zakresu public relations instytucji oświatowych i dotyczą kształtowania ich wizerunku, zarządzania informacją oraz wykorzystania monitoringu, który posiada większość placówek w Polsce, kwestii związanych ze szkolną stroną internetową oraz kontaktów przedstawicieli szkoły z przedstawicielami środków masowego przekazu.
Praca – adresowana do nauczycieli, studentów pedagogiki, pedagogów i pracowników naukowych, może być wykorzystana jako materiał źródłowy oraz inspiracja do dalszych samodzielnych i pogłębionych studiów nad wykorzystaniem mediów w edukacji.