Jedna z najbardziej cenionych książek z dziedziny antropologii kultury po raz pierwszy w tłumaczeniu na język polski. W swoim dziele Franz Uri Boas omawia relacje między rasą a kulturą, poruszając tak...
Chronologicznie pierwsza wydana drukiem książka Andrzeja Maksymiliana Fredry. Przedstawia historię polityczną Polski od śmierci Zygmunta II Augusta w 1572 roku, przez okres panowania Henryka Walezego,...
Zobacz inne numery(79)Pismo wydawane od 1993 r., najpierw przez Instytut Kultury, a od 2003 r. przez Narodowe Centrum Kultury. Wpisuje się w debaty poświęcone kulturze, naukom o kulturze oraz zjawiskom okołokulturowym.
Biograficzna opowieść o sile wyobraźni i pracowitości trzech pokoleń rodziny Wedlów, którzy z małej cukierni stworzyli nowoczesne czekoladowe imperium.
Książka dla tych, którzy w urzędach pracują, i tych, którzy w nich bywają. Przybliża podstawy kultury języka i poprawnego formułowania tekstów urzędowych.
Część 1. tomu VII „Historii Muzyki Polskiej”. Omawia sytuację kultury muzycznej od okupacji do roku 1975 i charakteryzuje najważniejsze zjawiska tego czasu: neoklasycyzm, dodekafonię i sonorystykę.
Czwarty tom „Historii Muzyki Polskiej” pióra jednego z najznakomitszych znawców muzyki polskiej okresu klasycyzmu i wczesnego romantyzmu. Stanowi ukoronowanie badań naukowych Aliny Nowak-Romanowicz.
Sylwetki ponad pięćdziesięciu kawalerów Orderu Uśmiechu - osób oddanych swoim pasjom, uśmiechniętych i życzliwych, dla których zawsze najważniejszy był drugi człowiek.
Próba rekonstrukcji historycznych wydarzeń, jakie rozegrały się zarówno na terenie kopalni „Wujek”, jak i w najbliższej jej okolicy w pierwszych dniach stanu wojennego.
Część druga tomu VII „Historii Muzyki Polskiej”. Opisuje sytuację kultury muzycznej od czasów PRL do schyłku XX w. Autor szeroko omawia późny modernizm i postmodernizm w polskiej muzyce współczesnej.
Monografia, która konfrontuje polskie tradycje klasyczno-romantyczne z modernizmem oraz prezentuje zjawisko neoklasycyzmu w rodzimej twórczości muzycznej XX wieku.
Monografia omawiająca życie muzyczne Warszawy w dobie romantyzmu. Autorka w oparciu o szereg dokumentów epoki przedstawia stolicę, która mimo napiętej sytuacji politycznej tętni muzyką.
Druga cześć tomu „Romantyzm” cyklu „Historia Muzyki Polskiej”. Pokazuje, z jakich tradycji czerpali polscy kompozytorzy i omawia ich dokonania na polu opery, pieśni i kantaty.
Omówienie zagadnień życia muzycznego oraz twórczości kompozytorów polskich i obcych działających stale lub przez długi czas na ziemiach polskich w dobie romantyzmu.