Podręcznik wybitnego pedagoga: dydaktyka, komparatysty, badacza dziejów oświaty. Ukazuje dydaktykę jako naukę humanistyczno-społeczną, której celem jest inicjowanie i stymulowanie procesów uczenia.
Zbiór artykułów dla nauczycieli, rodziców, studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, którzy poszukują formuły pracy z dziećmi opartej na ich doświadczeniach i wyobraźni.
Zbiór gorzkich, bijących na alarm refleksji prof. Bogusława Śliwerskiego dotyczących obserwowanych przez Niego zjawisk i wydarzeń odnoszących się do szeroko rozumianej pedagogiki i edukacji.
Zbiór tekstów specjalistycznych dotyczących nauczania języka polskiego jako obcego. Książka adresowana do nauczycieli języka polskiego jako obcego, a także do osób, które chciałyby nimi zostać.
Jedna z najbardziej znanych nowel czołowej polskiej pisarki okresu pozytywizmu Elizy Orzeszkowej. Historia Joanny ukazuje kilka najważniejszych zagadnień dotyczących sytuacji Polaków w 2. poł. XIX w.
Jedna z najbardziej znanych nowel czołowej polskiej pisarki okresu pozytywizmu Elizy Orzeszkowej. Historia Joanny ukazuje kilka najważniejszych zagadnień dotyczących sytuacji Polaków w 2. poł. XIX w.
Skuteczna komunikacja ucznia i nauczyciela ma ogromny wpływ na jakość edukacji. Małgorzata Mądry-Kupiec udowadnia, że dobry dialog może nie tylko motywować do nauki, lecz nawet stymulować rozwój.
Poradnik, który podpowie pedagogom, jak wywoływać u podopiecznych stan gotowości do nauki, budować więź z uczniami i aranżować poszczególne sytuacje edukacyjne.
Czy nauczyciel może być partnerem dla ucznia? Czy istnieją granice tego partnerstwa? Te ważne i niezwykle aktualne w dzisiejszych czasach problemy rozstrzygają autorzy niniejszego poradnika.
Podręcznik dla studentów historii, którzy wybrali specjalizację nauczycielską. Zawiera podstawową wiedzę z dydaktyki historii połączoną z ogólną teorią nauczania i wychowania oraz psychologią.