Małgorzata Taraszkiewicz – psycholog edukacyjny, doświadczona trenerka i autorka programów edukacyjnych – oraz Mariusz Malinowski – nauczyciel szkolny, trener w zakresie metodyki nauczania – piszą w swojej książce o stosunkowo nowej formie kreatywności dydaktycznej, czyli scenariuszach lekcji. Z myślą o wszystkich nauczycielach zaangażowanych w procesy aktywizacji uczniów przedstawili najważniejsze kwestie związane z tą praktyką.
Podpowiadają w swoim poradniku, jak napisać interesujący scenariusz zajęć oraz w jaki sposób przedstawić materiał, aby osiągnąć jak najlepszy efekt w nauczaniu. Pedagogom przyzwyczajonym do klasycznego stylu uczenia wyjaśniają, czemu służą scenariusze lekcji i czy rzeczywiście generują jakieś zmiany.
Prawdziwą zaletą poradnika jest jego prostota – prezentuje kompleksowe ujęcie najważniejszych zagadnień związanych z tematem, a praktyczne porady oraz liczne szablony i gotowe scenariusze zajęć to dodatkowa pomoc dla nauczycieli.