„Czarownicy” Elżbiety Dzikowskiej otwierają nową serię wydawniczą pt. „Podróże z Mistrzami”, w której będą prezentowane ponadczasowe opowieści podróżne znakomitych autorów „Kontynentów”. W pierwszym t...
Wspólne dzieło Elizy Orzeszkowej i Tadeusza Garbowskiego (pseud. Juliusz Romski) napisane w formie listów. Powieść o miłości i różnicach światopoglądowych, nawiązująca do stylu późnoromantycznego.
Antywzorzec postawy obywatelskiej, ukazany przez Juliana Ursyna Niemcewicza, pisarza publicystę, jeden z czołowych twórców polskiego oświecenia, w powieści o sarmacie z początku XVIII w.
Poruszająca książka o kobiecie – samotnej matce, pozbawionej środków do życia i zdolności do ich znalezienia, a mimo to wciąż poszukującej. Ważny głos w dyskusji o emancypacji.
Wybór tekstów z pierwszej polskiej encyklopedii – sarmackiego dzieła aspirującego niegdyś do bycia naukowym, które do dziś uczy, bawi, bulwersuje i pozwala odkrywać XVIII-wieczny stan świadomości.
Pamiętniki XVIII-wiecznego mnicha podróżującego od dworu do dworu pokazują barwny świat litewskiej szlachty z wielką historią w tle. Gawędziarski styl pozwala odczuć atmosferę tamtych miejsc i czasów.
Kontynuacja serii „Klasyka Mniej Znana” adresowanej do studentów filologii polskiej. Tom zawiera dwa najsłynniejsze utwory Łukasza Opalińskiego – uznanego polityka i wybitnego umysłu doby baroku.
Co o naszej cywilizacji może nam powiedzieć człowiek wychowany z dala od niej? Powieść prezentuje pewien eksperyment pedagogiczny, o którym dyskutowała cała oświeceniowa Polska.
„Wampir” – mało znana powieść noblisty Władysława Stanisława Reymonta. Portret człowieka podążającego ku samounicestwieniu. Świadectwo modernistycznych fascynacji spirytyzmem, okultyzmem i teozofią.
Perły polskiej literatury. „Bajki” Ignacego Krasickiego, mimo że mają sporo lat, wciąż zachwycają trafnością obserwacji i błyskotliwą inteligencją polskiego księcia poetów. Warto więc do nich zajrzeć.
Powieść polityczno-obyczajowa Juliana Ursyna Niemcewicza – pisarza publicysty, jednego z czołowych twórców polskiego oświecenia i epoki przedromantycznej.
Owoc słynnej mistyfikacji literackiej dokonanej przez Jamesa Macphersona w XVIII wieku – zbiór pieśni inspirowanych średniowiecznymi legendami celtyckimi.