W życiu zawodowym jednymi z najpopularniejszych form komunikacji są zebrania i prezentacje. Od umiejętnego wykorzystania tych form kontaktu zależy nierzadko osiągnięcie stawianych przed nami celów.
Klaus Hoffmann w swoim nowoczesnym poradniku omawia szczegółowo to zagadnienie. W pierwszej części publikacji zachęca nas do rozwijania kompetencji osobistych. Odwołując się do najnowszych osiągnięć psychologii komunikacji, wyjaśnia, jak kształtować przestrzeń rozmowy i tworzyć atmosferę wzajemnej akceptacji. Następnie opisuje techniki prezentacji i moderacji – począwszy od określenia celów i przygotowania odpowiednich materiałów, poprzez właściwe stosowanie materiałów multimedialnych, aż po podsumowanie spotkania. W części trzeciej podaje wiele cennych wskazówek dotyczących aktywizacji pracowników. Opisuje m.in. techniki pobudzania kreatywności i metody pomagające ustrukturyzować działania.
Atutami publikacji są zwięzłe podsumowania omawianych zagadnień oraz liczne wykresy, schematy i tabele ułatwiające zrozumienie podawanych informacji.
„Prowadzenie zebrań i prezentacji” to nieoceniona pomoc dla osób aktywnych zawodowo, które chcą podnosić swoje kwalifikacje i rozwijać umiejętności nawiązywania owocnych kontaktów oraz prowadzenia rozmów i negocjacji.