Studium, które przedstawia hipotezę, że interakcyjne źródła normatywnych przekonań są mechanizmem socjalizacji w przestrzeni społecznej polsko-niemieckiego pogranicza.
Podręcznik, który wprowadza w problematykę studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Omawia m.in. znaczenie procesów społecznych i funkcje edukacyjne różnych środowisk: rodziny, zakładu pracy.
Opracowanie na temat sytuacji i problemów osób niepełnosprawnych – ich kształcenia, rehabilitacji, socjalizacji społecznej i zdobywania przez nie kompetencji zawodowych.
Grupy społeczne, w zależności od ich specyfiki, przydają większe znaczenie jednym sposobom pomagania, a mniejsze innym. To zagadnienie zgłębia w swej publikacji Edward Hajduk.
Szczegółowe opracowanie tematu kształcenia indywidualnego przewlekle chorych dzieci. Autorka podejmuje próbę analizy efektywności takiego sposobu edukacji w porównaniu z nauczaniem w szkole.