BETON SPRĘŻONY jest obecnie podstawowym materiałem stosowanym do budowy obiektów mostowych – nie tylko małych, ale również o średnich oraz dużych rozpiętościach przęseł. Dla średnich i dużych rozpiętości mostów belkowych są powszechnie stosowane sprężone dźwigary skrzynkowe.
W niniejszym podręczniku przedstawiono całościowo problematykę projektowania i budowy belkowych mostów z betonu sprężonego.
Szczególną uwagę zwrócono na:
• zagadnienia mechaniki i kształtowania dźwigarów skrzynkowych,
• podstawowe technologie budowy i ich wpływ na proces projektowania,
• wykorzystanie współczesnych metod obliczeniowych.
Obiekty belkowe o skrzynkowym przekroju poprzecznym należą do najliczniej wykonywanych konstrukcji mostowych z beton sprężonego, zwłaszcza wieloprzęsłowych. Wraz ze wzrostem potrzeb komunikacyjnych nastąpił w tym obszarze mostownictwa w ostatnich dekadach intensywny rozwój zarówno jeśli chodzi o metody projektowania, jak i rozwiązania materiałowe oraz technologie wykonawcze.
Autorzy korzystają ze swojego dużego doświadczenia i licznych realizacji, więc przedstawione w książce analizy obliczeniowe oraz szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne są ściśle powiązane z technologią wykonawczą. Jest to unikatowa (nie tylko w skali krajowej), bardzo obszerna i szczegółowa pozycja, prezentująca najnowsze osiągnięcia projektowe i realizacyjne w zakresie belkowych obiektów wieloprzęsłowych z betonu sprężonego, mających skrzynkowe przekroje poprzeczne.
Prezentowany podręcznik wypełnia lukę w polskojęzycznej literaturze dotyczącej mostów betonowych, wobec czego Autorzy mają nadzieję, że spotka się z zainteresowaniem inżynierów i studentów specjalności mostowej.
„Wieloprzęsłowe mosty skrzynkowe z betonu sprężonego” – jak czytać ebook?
Ebook przeczytasz wygodnie w aplikacji mobilnej Publio na swoim smartfonie lub tablecie.
Masz czytnik ebooków (Kindle, PocketBook, inkBook itp.)?
Pobierz plik elektroniczny epub lub kindle mobi i czytaj tak, jak lubisz.
Przed zakupem możesz zapoznać się z darmowym fragmentem książki.