Na morzu Aram napotyka problemy w kontaktach z załogą, szczególnie z drugim matem Makasą – nad wyraz twardą nastolatką, która z niechęcią przyjęła go pod swoją komendę. Gdy wreszcie zaczyna się odnajdywać na pokładzie ojcowskiego okrętu, banda piratów atakuje statek i po raz kolejny świat chłopca zostaje wywrócony do góry nogami.
Aram i Makasa, próbując odnaleźć drogę do domu, spotykają rozmaite istoty – te przerażające i te wspaniałe. Kreśląc ich portrety w swoim szkicowniku i nawiązując nieprawdopodobne przyjaźnie, Aram próbuje zrozumieć mieszkańców świata Azeroth.
W podróży Aram i Makasa używają starego kompasu Greydona, lecz ten nigdy nie wskazuje północy. Skoro kompas nie prowadzi młodych bohaterów do bezpiecznego domu, to ku jakiemu przeznaczeniu ich wiedzie?
Książka zawiera 21 ilustracji Arama przedstawiających świat Azeroth.