Oryginalna i pionierska publikacja na gruncie polskiego piśmiennictwa medioznawczego. Autor prezentuje krytyczne i całościowe spojrzenie na media, punktem wyjścia czyniąc perspektywę filozoficzną. Niełatwe zagadnienia filozofii mediów „od Platona do Baudrillarda” przedstawione zostały w sposób, dzięki któremu zarówno adepci, jak i czytelnicy zdecydowanie bardziej zaawansowani, jeśli chodzi o wiedzę na temat mediów, znajdą w publikacji Jana Pawła Hudzika interesujący materiał do przemyśleń.
[…] książka o filozofii mediów w tym przypadku jest także głosem na temat stanu współczesnej kultury, tym samym wpisuje się w nurt medioznawstwa zorientowanego kulturoznawczo, czy też kulturoznawstwa zorientowanego medioznawczo. Powiedzieć że jednym z kluczy do zrozumienia świata ponowoczesnego jest trafne rozpoznanie świata mediów, to dziś banał. Ale danie odpowiednich narzędzi poznawczych (filozoficznych) tym, którzy mediów używają często bezrefleksyjnie, stając się ich bezwolnymi „funkcjonariuszami”, jak by powiedział Flusser, to jeden z celów, jak myślę, który postawił sobie autor tej książki” – prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
O Autorze:
Jan Paweł Hudzik – filozof, profesor Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, zajmuje się problemami z obszaru filozofii kultury – polityki, sztuki, mediów; historii idei, metodologii oraz teorii nauk społecznych i humanistycznych. Jest autorem takich książek jak „Niepewność i filozofia” (2006), „Trzy studia o metafizyce, pamięci i demokracji” (2009), „Prawda i teoria” (2011).