Umiejętność zarządzania czasem i dokładnego planowania jest niezwykle przydatna w każdej sferze życia. Obecnie coraz częściej – obok fachowej wiedzy w danej dziedzinie – wymaga się od pracowników zdolności organizacyjnych i interpersonalnych. Heinz Hütter w swojej nowoczesnej publikacji uczy nas, jak zadbać o ich rozwój.
Autor „Zarządzania czasem” opisuje, jak wprowadzać zmiany w codzienne życie. Doradza, by proces ten rozpocząć od porzucenia wzmożonej dyscypliny, gdyż jej efektem jest jedynie frustracja. Zachęca do przeanalizowania przyzwyczajeń i ustalenia, gdzie popełniamy błędy. Następnie wyjaśnia, jak wielką rolę w optymalizacji pracy odgrywa zegar biologiczny oraz jak stosować cykliczną metodę rozwiązywania problemów, by poradzić sobie z codziennym natłokiem zajęć. Uczy, jak odróżniać sprawy ważne od pilnych, koncentrować się na tym, co najbardziej istotne, i realizować wytyczone sobie cele. Z jego publikacji dowiemy się też, jak korzystać z programów pomagających w planowaniu czasu, m.in. terminarzy biznesowych i organizerów.
Atutami poradnika są liczne testy, zwięzłe podsumowania omawianych zagadnień oraz zestawy kontrolne opracowane tak, by można je było stosować w konkretnych przypadkach.