W życiu codziennym każdy z nas występuje w roli menedżera projektu. Wyznacza cele, zarządza budżetem, ocenia szanse i wysokość ryzyka. Kiedy jednak w grę wchodzą milionowe kontrakty, a celem działań jest zawarcie umowy z międzynarodową firmą, warto profesjonalnie przygotować się do tego zadania.
Wolfgang Lessel w poradniku „Zarządzanie projektem” prezentuje rozwiązania sprawdzone w praktyce, które przydadzą się pracownikom, szkoleniowcom i doradcom zaangażowanym w proces wdrażania projektu. Wyposaża nas w wiedzę teoretyczną i opisuje podstawy zarządzania ludźmi. Doradza, jak ustalić wspólne cele oraz mocne i słabe strony zespołu.
Następnie prowadzi nas przez kolejne etapy realizacji projektu – począwszy od planowania wstępnego, poprzez plan szczegółowy uwzględniający m.in. wykorzystanie zasobów, kosztorys, ocenę ryzyka, podział i delegowanie obowiązków, skończywszy na programie i tematyce zebrań projektowych oraz controllingu finansowym. Wyjaśnia wreszcie, jak istotne dla osiągnięcia sukcesu jest zapobieganie konfliktom, sprawne zarządzanie czasem i ustalanie priorytetów.
Atutami publikacji są podsumowania omawianych zagadnień, poparte przykładami i uporządkowane według faz projektu, oraz liczne wykresy, schematy i tabele ułatwiające zrozumienie podawanych informacji.